2013.04.03.

Zöld utat kapott az OBI

A Gazdasági Versenyhivatal is áldását adta rá, hogy a barkácslánc működtesse tovább a kivonult Bricostore üzleteit, így még tavasszal 3 új OBI áruház nyílik.

Még tavasszal megnyithatja három új áruházát a Magyarországon piacvezető OBI, miután a Gazdasági Verseny Hivatal megadta az engedélyt a tavaly év végén kivonult Bricostore megüresedett soroksári, fóti és budakalászi üzleteinek üzemeltetésére. A GVH közleménye szerint az összefonódás engedélyezésére azért volt szükség, mert a korábbi Bricostore barkácsáruházakat az OBI hosszú távon és hasonló céllal üzemelteti tovább, így a versenyhivatal a tranzakciót a vállalkozásrész megszerzéseként értékelte.

OBI áruház Fotó OBI

Még tavasszal megnyithatnak az új OBI áruházak Fóton, Soroksáron és Budakalászon.

Ugyanakkor a Budapestet és környékét jelentő földrajzi piacon sem merültek fel káros versenyhatások. Az OBI mellett további négy barkácshálózat működik, ráadásul az ezekben elérhető termékek nagy része megvásárolható hipermarketekben, lakberendezési cikkeket árusító áruházakban, valamint különböző szakboltokban is. Így a GVH az összefonódás engedélyezése mellett döntött. Az új egységekkel – és a március elején Győrben megnyílt áruházzal együtt - az OBI 28-ra bővíti áruházainak számát, ezek közül 9 található Budapest környékén.

A német barkácshálózat korábban azt nyilatkozta, hogy a cél az országos lefedettség elérése, ami számításaik szerint 27-28 áruházzal megvalósítható. Az új áruházak azonban aligha vetnek véget a terjeszkedésnek. Az OBI stratégiájának része ugyanis, hogy a barkácspiacot sújtó gazdasági kihívások ellenére folyamatosan bővítse hálózatát, és tegye mindezt közepes- és nagyméretű áruházak nyitásával.

Többek közt ennek a stratégiának köszönhető, hogy az OBI a barkácspiacot sújtó recesszió alatt is tudta növelni forgalmát, és közel 40 milliárd forintos árbevételével (2011) a piac legeredményesebb szereplője. Jól szemlélteti a piac helyzetét, hogy a barkácslánc annak ellenére a legeredményesebb, hogy 2011-ben az adózás utáni vesztesége 2 milliárd forint volt.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank