420 ötlet Párizsban
A párizsi Porte de Versailles kiállítási központ jelenleg nagy népszerűségnek örvend az üzleti márkák világát jól ismerők között. Itt tartják ugyanis a 32. alkalommal megrendezésre kerülő Franchise Expo Paris-t, amelyen idén 420 olyan koncepcióval találkozhatnak a látogatók, amelyek franchise vagy társvállalati rendszerben bővítenék hálózatukat.
A legnagyobb arányban a gasztronómia ágazatból érkeztek kiállítók. „Arányuk az összes kiállító között 17%. Minden sarkon egy gyorsétterem vagy kávézó koncepciójába botlani, de nagy érdeklődésre tett szert több sushi-s márka is” – tájékoztat közvetlenül Párizsból Barbora Štanglová, a csehországi franchise magazin főszerkesztője. Többek közt olyan hálózatokkal lehet találkozni, mint a KFC, Brioche Dorée, Subway vagy Planet Sushi.
Érdekesség, hogy a gasztronómiai márkák mellett az idei vásáron nagy számban vannak jelen olyan vállalkozások, amelyek idős- vagy tartósan beteggondozással foglalkoznak. Ilyen márkák többek közt az ADHAP Services, a Les Menus Services vagy a ZEN Senior Services is.
A kiállításon a bankokat, ügyvéd-, jogi- és tanácsadói irodákat is számítva közel 460 vállalat képviselteti magát, amelyeknek 18 százaléka érkezett Franciaország határain túlról. Ahogy tavaly, úgy idén is a legtöbb külföldi kiállító Nyugat-Európából (főleg Spanyolország, Olaszország, Belgium, Hollandia, Németország), Nagy-Britanniából és az USA-ból érkezett.
Az idei látogatottságra vonatkozó adatokat pontosan nem tudták megmondani a szervezők, de arra számítanak, hogy megdől a tavalyi rendezvény 32 ezer fős részvételi rekordja és idén még többen látogattak el a rendezvényre.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.