Sikeres franchise vásár
A Brno-i kiállítás március 8-9. között került megrendezésre a Franchise Meeting Point (FMP) nemzetközi rendezvénysorozat második kiadásaként. Az idei franchise kiállítás és vásár a 2012-es sikeres premier folytatása volt. A kiállításon összesen közel hatvan franchise együttműködést kínáló vállalat vett részt. A Cseh márkák mellett főként közép-európai koncepciókkal lehetett találkozni a kiállítók között, de több német, spanyol, kanadai, amerikai és ausztrál franchise márka is bemutatásra került. A rendezvényen részt vevő 1500 érdeklődő több mint 100 előadást hallgathatott meg a két napos program során.
Egyetlen magyar kiállítóként részt vett az expón a Quad Light Media Hungary Kft. is. Az egyedi fejlesztésű reklámeszközökkel B2B – reklám és hirdetési szolgáltatásokat kínáló vállalkozás olyan mester franchise partnert keres, aki sikeresen tudná képviselni a külföldi terjeszkedésben.
„Sikeres és jól szervezett kiállításon vehettünk részt a Cseh Köztársaságban, mind a két nap színvonalasan zajlott. Rengeteg látogatónak bemutathattuk koncepciónkat és a végén több mint 25 komoly érdeklődővel indultak el érdemi tárgyalások. Velük március végén, Budapesten folytatjuk a részletek megbeszélését. Pozitívum, hogy a látogatók között nem csak cseh, hanem német, osztrák, lengyel és szlovák érdeklődők is akadtak szép számmal” – mondta el szerkesztőségünknek Selmeczi Tibor, a Quad Light ügyvezetője. – „A mi részünkről fontos volt, hogy nagyon felkészültek voltunk, ezért ki tudtunk emelkedni a többi kiállító közül.”
Az üzleti koncepciók bemutatása mellett a látogatók különböző franchise szakértők előadásait is meghallgathatták. Köztük volt a PROFIT system nemzetközi franchise tanácsadó cég is, amelynek képviselői ismertették a Cseh Köztársaság és Szlovákia franchise piacát bemutató éves Jelentést. A franchise tanácsadók elmondták, hogy a Cseh Köztársaságban továbbra is tart a franchise fellendülése, és 2000 óta – amikor mindössze 50 hálózat tevékenykedett az országban – a franchise rendszerek száma minden öt évben a kétszeresére duzzadt. Így 2005-re már 100, 2010-re pedig 200 franchise márka volt jelen a piacon. Az elemzés rámutatott arra is, hogy a hálózatok számára a szlovákiai piac is remek helyszín lehet a terjeszkedéshez.
Nagy a pörgés mostanában a Cseh Köztársaságban, ugyanis a Franchise Meeting Point előtt rendeztek franchise kiállítást Prágában is. A február végi, szintén két napos rendezvényt összesen 27 kiállítóval és első alkalommal tartották meg a cseh fővárosban. A tervek szerint szintén egy minden évben megrendezésre kerülő sorozat indult el.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.