Barkácsláncok stratégiái
A Praktiker közleményében jelentette, hogy Sátoraljaújhelyen és Komáromban nyitott mini áruházat teszt jelleggel, amely az első forgalmi adatok szerint beváltotta a reményeket. Az előbbi áruház decemberi, utóbbi januári nyitása óta eltelt tesztidőszak sikere eddig elsősorban a hazai vásárlóknak köszönhető, de nagy érdeklődés volt tapasztalható a külföldi vásárlók részéről is. Sátoraljaújhelyen minden tizedik, Komáromban minden harmadik vevő érkezett a határon túlról, és fizetett euróval.
A következtetéseket levonva a Praktiker elsősorban a Dunántúlon folytatja terjeszkedését, és a következő három évben tíz áruháznyitást tervez. A cég olyan településeket vizsgál, amelyek vonzáskörzetében legalább 30 ezren élnek, e városokban 1000-1500 négyzetméteres üzletegységeket bérelne, és áruházanként 4-5 ezerféle árucikket árusítana. Az új üzleti modell értelmében az üzletekben megtekinthető lenne a Praktiker összes termékének a katalógusa, s a Praktiker vállalja, hogy a vevő által a helyszínen nem talált, de a katalógusból kiválasztott bármely terméket 24 órán belül a helyszínre szállítja.
- "Meglepően jó forgalmat értek el a mini áruházak. Az eddigi tapasztalatok alapján úgy véljük, hogy éves forgalmuk 400 millió forint lesz, míg az ötezer négyzetméteres, közepes méretű egységek átlagos árbevétele 900 millió forint" – mondta el Karl-Heinz Keth cégvezető a Világgazdaságnak, hozzá téve, ha beválik a mini áruház koncepció, a későbbiekben franchise rendszerben is bővülhet a hálózat.
Az új üzleti modell mellett a Praktiker felújította és átrendezte 19 nagy alapterületű áruházát is, ezzel egy időben 15 százalékkal csökkentette polcainak számát és kínálatát. Az üzletegységek újragondolása egy új értékesítési stratégiát követ. A barkácslánc az elkövetkezendő 2-3 évben nem tervezi közepes és nagy alapterületű áruházak megnyitását, esetleg átvételét Magyarországon.
Másfajta stratégiát követ a Magyarországon 25 áruházzal rendelkező első számú versenytárs, a szintén német alapítású OBI. A cég úgy gondolja, hogy a széles termékválaszték biztosítására érdemes helyezni a hangsúlyt és a 6000-10000 négyzetméter közti áruházméret a jó megoldás arra, hogy megfelelő eredményeket érjen el.
Az OBI megnyitotta Győrben 25. (8300 négyzetméteres) áruházát, amely 30 ezer féle árucikkel várja a vásárlókat. Az OBI Hungary Retail Kft. emellett arra készül, hogy átvegye a magyar piacról kivonult Bricostore három megüresedett ingatlanjának üzemeltetését, azonban a tárgyalások jelenlegi szakaszában az átvétel időpontjáról még nem szolgálhat bővebb információval.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.