Kiskereskedelmi piacok Európában
A Jones Lang LaSalle (JLL) ingatlanpiaci tanácsadó cég által készített Destination Europe 2013 elemzés 250 nemzetközi hálózat európai jelenlétén keresztül vizsgálta a legfontosabb európai piacokat és azok fejlődését. A vizsgált, 57 európai város közül London emelkedett ki legvonzóbbként a nemzetközi kiskereskedők számára. A kiskereskedelmi piacok rangsorában Londont követi Párizs, Moszkva, Milánó és Madrid, így áll össze a Top5. Budapest csak a huszonkilencedik, valamivel az átlag alatt.
James Dolphin, a kutatás vezetője szerint London számos kiskereskedő ugródeszkája, ahonnan elindul a hálózatuk nemzetközi terjeszkedése. „Egyre több példát látunk arra, hogy európai, amerikai és kínai kereskedők is Londont választják európai vagy globális terjeszkedésük indulóállomásaként. A tendenciák pedig azt mutatják, hogy őket még sokan fogják követni” - tette hozzá James Dolphin.
A korlátozott gazdasági növekedési lehetőségek Nyugat- és Dél-Európában azonban egyre több kiskereskedő figyelmét fordítja majd Kelet-Európa felé és a feltörekvő gazdaságok sok vonzó lehetőséget tartogatnak a terjeszkedéshez. A JLL szakértők szerint a fejlett országokhoz képest lényegesen nagyobb növekedési kilátásokkal rendelkeznek a feltörekvő országok piaci. Közép-Kelet Európában jelenleg a legvonzóbb célállomások az orosz – Moszkva (3.) és Szentpétervár (8.) – illetve török – Isztambul (11.) – városok növekvő kereskedelmi piacai. Hozzájuk társulnak Közép-Európa vezető gazdaságainak fővárosai – Prága (9.) és Varsó (19.) – és az egyre kiemelkedőbb kijevi kiskereskedelmi piac (23.). Ezek a piacok már sikeresen vonzzák nemzetközi kiskereskedők jelentős számát, azok franchise vagy saját üzemeltetésű üzleteit, és még mindig jelentős növekedési potenciállal rendelkeznek.
Az elemzés kapcsán szakértő Philip Kolmer hozzátette, hogy „… a lakossági kereslet és a tőke diverzifikáltsága mellett az említett közép-kelet-európai piacok azért is érhettek el jobb helyezést, mert ugyan a bevásárlóközpontok ott is uralják a kiskereskedelmi piacot, de egyre sikeresebben fejlesztik a forgalmas vásárlóutcákat, ahol a különböző nemzetközi márkák sikeresen meg tudnak jelenni.”
Budapest (29.) az európai középmezőnyben végzett, a közép-európai mezőnytől – Prága (9.), Bécs (14.), Varsó (19.) – lemaradva, Bukarest (30.) és Zágráb (31.) előtt. A régió sereghajtói Belgrád (44.) és Pozsony (48.) lettek.
5 rövid érdekesség
- Európában, Londonban van a legnagyobb nemzetközi kiskereskedői jelenlét, a rangsorban követi Párizs, Moszkva, Milánó és Madrid.
- Olaszország a legnagyobb luxus exportőr az európai célállomásokra, ugyanakkor az Egyesült Államok hamarosan utolérheti.
- A spanyol Zara és Mango, illetve a svéd H&M hálózatok rendelkeznek a legnagyobb európai lefedettséggel, jelenléttel.
- Párizsban kérik el a legdrágább bérleti díjakat, második a kategóriában Zürich, majd pedig London.
- A luxus márkák kiskereskedelmi indexe alapján London éppen csak megelőzi Párizst, őket követi Moszkva és Milánó.
A teljes Destination Europe 2013 riport elérhető angolul ide kattintva.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
Sokszor írunk Amerikáról, vagy csak úgy általánosságban a világról. De kevés tanulmány foglalkozik azzal, mit várhatunk a saját környezetünkben, városainkban.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...