Kiskereskedelmi piacok Európában
A Jones Lang LaSalle (JLL) ingatlanpiaci tanácsadó cég által készített Destination Europe 2013 elemzés 250 nemzetközi hálózat európai jelenlétén keresztül vizsgálta a legfontosabb európai piacokat és azok fejlődését. A vizsgált, 57 európai város közül London emelkedett ki legvonzóbbként a nemzetközi kiskereskedők számára. A kiskereskedelmi piacok rangsorában Londont követi Párizs, Moszkva, Milánó és Madrid, így áll össze a Top5. Budapest csak a huszonkilencedik, valamivel az átlag alatt.
James Dolphin, a kutatás vezetője szerint London számos kiskereskedő ugródeszkája, ahonnan elindul a hálózatuk nemzetközi terjeszkedése. „Egyre több példát látunk arra, hogy európai, amerikai és kínai kereskedők is Londont választják európai vagy globális terjeszkedésük indulóállomásaként. A tendenciák pedig azt mutatják, hogy őket még sokan fogják követni” - tette hozzá James Dolphin.
A korlátozott gazdasági növekedési lehetőségek Nyugat- és Dél-Európában azonban egyre több kiskereskedő figyelmét fordítja majd Kelet-Európa felé és a feltörekvő gazdaságok sok vonzó lehetőséget tartogatnak a terjeszkedéshez. A JLL szakértők szerint a fejlett országokhoz képest lényegesen nagyobb növekedési kilátásokkal rendelkeznek a feltörekvő országok piaci. Közép-Kelet Európában jelenleg a legvonzóbb célállomások az orosz – Moszkva (3.) és Szentpétervár (8.) – illetve török – Isztambul (11.) – városok növekvő kereskedelmi piacai. Hozzájuk társulnak Közép-Európa vezető gazdaságainak fővárosai – Prága (9.) és Varsó (19.) – és az egyre kiemelkedőbb kijevi kiskereskedelmi piac (23.). Ezek a piacok már sikeresen vonzzák nemzetközi kiskereskedők jelentős számát, azok franchise vagy saját üzemeltetésű üzleteit, és még mindig jelentős növekedési potenciállal rendelkeznek.
Az elemzés kapcsán szakértő Philip Kolmer hozzátette, hogy „… a lakossági kereslet és a tőke diverzifikáltsága mellett az említett közép-kelet-európai piacok azért is érhettek el jobb helyezést, mert ugyan a bevásárlóközpontok ott is uralják a kiskereskedelmi piacot, de egyre sikeresebben fejlesztik a forgalmas vásárlóutcákat, ahol a különböző nemzetközi márkák sikeresen meg tudnak jelenni.”
Budapest (29.) az európai középmezőnyben végzett, a közép-európai mezőnytől – Prága (9.), Bécs (14.), Varsó (19.) – lemaradva, Bukarest (30.) és Zágráb (31.) előtt. A régió sereghajtói Belgrád (44.) és Pozsony (48.) lettek.
5 rövid érdekesség
- Európában, Londonban van a legnagyobb nemzetközi kiskereskedői jelenlét, a rangsorban követi Párizs, Moszkva, Milánó és Madrid.
- Olaszország a legnagyobb luxus exportőr az európai célállomásokra, ugyanakkor az Egyesült Államok hamarosan utolérheti.
- A spanyol Zara és Mango, illetve a svéd H&M hálózatok rendelkeznek a legnagyobb európai lefedettséggel, jelenléttel.
- Párizsban kérik el a legdrágább bérleti díjakat, második a kategóriában Zürich, majd pedig London.
- A luxus márkák kiskereskedelmi indexe alapján London éppen csak megelőzi Párizst, őket követi Moszkva és Milánó.
A teljes Destination Europe 2013 riport elérhető angolul ide kattintva.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...