Fornettiből Mini Pani
A legismertebb magyar pékséghálózat és szerbiai mester franchise partnere nem folytatják tovább együttműködésüket. Kovács Gábor, a szerbiai Fornetti mester franchise tulajdonosa új márkát hozott létre MINIPANI néven, és folytatja az üzletek működtetését úgy, hogy egyetlen korábbi franchise partnert sem veszített az eddig felépített hálózatból. - „Lényegében semmilyen feltétel nem változott meg a partnereinkkel kötött franchise szerződésekben, mindössze annyi, hogy Mini Pani néven működnek tovább” – mondta Sild Kornélia, a Mini Pani marketing igazgatója.
Dr. Süth Miklós, a Fornetti stratégiai igazgatója elmondta, hogy 10 év után egy egyébként sikeres együttműködés ért véget a szerbiai szerződés megszüntetésével. - „A változásokkal a szerb partner és a mi esetünkben is elmondható, hogy vesztettünk és nyertünk is. Szerbiai mester átvevőnk elveszítette a magyarországi fejlesztéseket és támogatást, amit ezentúl nekik kell finanszírozniuk, viszont nem kötelesek licencdíjat fizetni. A mi oldalunkról nézve igaz, hogy elvesztettük szerbiai hálózatunkat, de lehetőségünk nyílik egy új hálózat kiépítésére egy új mester partnerrel, amit pár éven belül meg is valósíthatunk” – elemezte a helyzetet a stratégiai igazgató.
A különválásban új lehetőségeket lát a szerb vezetőség, mivel ezentúl saját maguk határozhatják meg termékeik portfólióját, illetve saját marketing stratégiájukat követhetik. „Februártól kezdjük el a saját termékeink értékesítését, amelyek már új technológiával készülnek. Reményeink szerint az úgynevezett ’Mini Burek’ lesz az egyik kedvenc az új termékpalettából, amely több tölteléket tartalmaz majd az átlagosnál.” – mondta Sild Kornélia.
A névváltoztatás csaknem 350 pékséget érintett Szerbiában, és további 150-et Bosznia és Hercegovinában, Macedóniában, és Montenegróban, mivel ezek a területek is a szerb mester franchisorhoz tartoztak.
Hasonló a helyzet Horvátországban is, ahol még 2010 decemberében bontotta fel a Fornetti az ottani jogokat birtokló Fornetti Pannon Kft. mester franchise szerződését, így Horvátországban is lekerülnek a Fornetti logók a pékségekről és hamarosan egy új hálózat épülhet.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?