2013.09.17.

Kisboltok nagy hálózata

A Tom Market kisközért-hálózata jó lehetőség lehet a biztonságot és hatékonyabb működést keresőknek.

A nyugat-európai tendenciákat figyelve azt láthatjuk, hogy eltűnőben vannak a közepes méretű üzletek, és megmaradnak a kisboltok és a hipermarketek. Ez a trend már Magyarországon is észlelhető, hiszen az ország egész területén megtalálhatóak a nagy hipermarketek, ahol az emberek a nagyobb bevásárlásokat intézik, míg a mindennapi élelmiszereket a helyi közértekben szerzik be. Emiatt értelemszerűen igény mutatkozik arra, hogy a kisebb közértek is rendelkezzenek egy jól összerakott termékkínálattal, illetve barátságos környezetet biztosítsanak a vásárláshoz.

Tom Market belülről

2007-es elindítása óta közel 50-en csatlakoztak a Tom Market franchise hálózatához.

Ahhoz, hogy egy kis-közért versenyképesen tudjon működni, nagy előnyt jelent, ha egy hálózat tagjaként –de továbbra is kis közértként – működik. Minél nagyobb az együttműködők létszáma, annál gazdaságosabban tudnak működni az egyéni egységek (például egy jobb alkupozíció a közös beszállítóval szemben vagy közös média kampányok, amik ugyanolyan fontosak a kisboltok sikerességéhez is).

A Tom Market franchise rendszerével egy olyan kisközért-hálózatot alakított ki, amelyben a partnerek alacsonyabb költségeket és hatékonyabb működést tudnak elérni. A hálózathoz többségével már meglévő kisboltok csatlakoznak, de a jelenlegi partnerek 20-25 százaléka új üzlettel csatlakozott. - „Az ország egész területéről csatlakozhatnak a maximum 60 négyzetméter alapterületű üzletek. A befektetés mértéke nagyban függ attól, hogy milyen adottságokkal rendelkezik már eleve az adott bolt, mennyire igazodik a hálózati előírásokhoz.” – mondta el Ágai Tamás ügyvezető és hozzátette, hogy más hálózatokkal szemben a Tom Market partnerei nem csupán egy közös arculatot, marketinget és olcsóbb beszerzést kapnak, hanem folyamatos szakmai támogatást, tréningeket és jogi képviseletet is.

--

Ágai Tamás, a Tom Market alapító-ügyvezetője már fiatalon belekóstolt a kereskedelembe és tudta, hogy egy sikeres közérthálózatot szeretne létrehozni. Tanulmányai befejeztével nagykereskedelmi vezetőként gazdagította tapasztalatait, majd megnyitotta első önálló kisboltjait, melyeknek sikereit látva más kisboltok vezetői érdeklődni kezdtek egy esetleges együttműködésről. Ehhez kínált lehetőséget a franchise hálózat kiépítése, így 2007-ben megnyitott az első kettő Tom Market franchise üzlet Pécsen, melyet az elmúlt években több mint 50 nyitás követett.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank