A magyarországi élelmiszer-kereskedők versenyében a Nielsen piackutató cég által 2011-ben publikált árbevételi ranglistán a Tesco áll az első helyen 666,5 milliárd forinttal.
Szerda
2012.11.14.
Az Auchan és a Tesco is elindítja jövőre webshopját, így a vásárlóknak lehetőségük nyílik otthonról is elvégezni a bevásárlást.
 

Ami a nagy élelmiszerláncokat illeti Magyarország le van maradva az online kereskedelem területén a környező országokhoz képest. Ez elsősorban a piac méretével és gyengébb kereslettel magyarázható, ám ez nemsokára változhat. A magyar piac két legnagyobb hipermarket hálózata bejelentette, hogy jövőre elindítja internetes webáruházát, így ezentúl a fogyasztók online vásárolhatnak majd élelmiszert. Az áruházak képviselői az Európai Kereskedelem Napja alkalmából rendezett kerekasztal-beszélgetésen is hangsúlyozták, hogy egyértelműen az internetes fejlesztésekben látják a jövőt.

A régióban Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában is működik már Tesco webshop. Ken Towle, a Tesco nemzetközi online kereskedelmi vezetője azt nyilatkozta, hogy a lánc minden olyan országban be kívánja vezetni az online szolgáltatást, ahol már jelenleg is működnek Tesco áruházak. Az online vásárlási felület már évek óta működik Nagy-Britanniában, ahol kétmilliárd angol fontos üzletet jelent az áruházlánc számára.

Csűrös Aliz, az Auchan expanziós igazgatója elmondta a Világgazdaságnak, hogy a jövő évben induló technológiai innovációra részben a plázastop kényszeríti az üzletláncot, részben pedig az új vásárlói szokásokhoz kíván igazodni az áruházlánc.

A rendszer úgy működik, mint akármilyen másik online vásárlási felület: A felhasználók kiválasztják a honlapon a kívánt árucikkeket, melyeket hűtött rakterű teherautók szállítják házhoz. Fizetni lehet online bankkártyával, vagy készpénzzel is az áru átvételekor. A termékek árai nem magasabbak a bolti áraknál, a szállítási díj pedig várhatóan 100-800 forint között lesz.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró