Spar franchise - miért csak most?
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. múlt heti közleményében tudatta, hogy Wittner Mártonnal, a móri magán-kiskereskedővel kötött partner-szerződést. A megállapodás értelmében 2012. szeptember 20-tól a vállalkozó egyik üzlete SPAR Partner egységként működik tovább és ezáltal megkezdődött a hálózat franchise partnerek bevonásával történő bővítése.
– „A SPAR kereskedelmi üzletlánc Európa csaknem valamennyi országában franchise-rendszerben működik, Magyarország eddig kivétel volt” – mondta el az MTI-nek Fehér István a cég kommunikációs vezetője. A franchise-hálózat jövőbeni kialakításának ütemezéséről nem tudott tájékoztatást adni a kommunikációs vezető, a bővítés a megfelelő partnerek megtalálásától függ, azonban az biztosra vehető, hogy a mostani megállapodást továbbiak fogják követni.
Szerkesztőségünk szintén felkereste a sajtó osztályt, hogy megtudjuk, a hazánkban 1991 óta jelenlevő multicég miért csak most kezd neki a magyarországi franchise hálózat kiépítésének.
“Amikor, a rendszerváltás után megjelent Magyarországon a Spar, egy kereskedelmi hálózat létrehozása volt a cél. Az ehhez kialakított stratégia – ahogy a versenytársak esetében is - saját boltok nyitásáról szólt országszerte és egészen ezidáig ezt a stratégiát követte a cég. Most azonban a vezetőség úgy döntött, hogy elkezdi kiaknázni a franchise nyújtotta lehetőségeket és elindítja Partnerprogramját.” – mondta el Fehér István munkatársunknak.
Az első franchise partner mellett a hálózat saját egységek nyitásával is bővül, idén öt további saját üzletet nyitott, illetve nyit a társaság.
A SPAR a világ legnagyobb, önkéntes alapon szerveződött kereskedelmi lánca, amely 34 országban nagyrészt kiskereskedők franchise típusú szerveződéseként, ugyanazon a néven és egységes logóval, de döntően egymástól független cégekként, nem multinacionális alapon tevékenykedik. A SPAR Magyarország Kft. 1991-ben kezdte meg működését hazánkban, és az azóta eltelt idő alatt kiépítve országos hálózatát az ország egyik vezető kiskereskedelmi láncává vált. A magyarországi SPAR közel 400 egysége tavaly összesen 335 milliárd forint árbevételt ért el.
(szt)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?