Az üzlethelyiség belső kialakítása modern köntösben tükrözi a hagyományos motívumokat.
Szerda
2012.09.12.
A Paprika Gourmet üzlete több éve sikeresen működik Barcelonában. Fazekas Endre, a delikátesz megalkotója a lengyel piacon tervez megjelenni a közeljövőben.
 

Hogyan oldja meg a logisztikát Magyarországról? Nem drága csak egy üzletet feltölteni termékekkel?
A renndszer legköltségesebb eleme valóban a logisztika ameddig csak egy üzlet van, de a tapasztalatok szerint (Barcelona) ez is megoldható. A friss, hűtött árukat - vállalva, hogy kisebb "out of stock"-ra jutunk - 28-35 naponta szállítjuk 2-3 tonnás hűtőkocsikkal, száraz áruval kiegészítve. A tartós termékek (bor, pálinka, zacskós ételek stb.) három havonta nagyobb tételben érkeznek. A fagyasztott árukat szintén három havonta, a hűtött szállítással kombinálva oldjuk meg, így optimalizálható a fuvarköltség még egyetlen üzlet esetén is.

Ha nem csak egy mester franchise átvevőt, de egyéni franchise átvevőket is keres, hogyan oldja meg a partner-kiválasztási, illetve a személyes konzultációkat igénylő folyamatot?
Természetesen nem csak mester franchise átvevőben gondolkodunk, de ha lenne olyan befektető, aki érdekelt a teljes lengyel piac lefedésében, nem zárkózunk el az együttműködéstől. Felméréseink szerint a potenciális piacot, a nagyvárosokat figyelembe véve akár 10-15 Paprika Gourmet is nyílhatna a következő években Lengyelországban. Személyesen találkozunk a lehetséges partnerekkel, megismerve őket. A tapasztalatok, motiváció, az elkötelezettség legalább annyira fontos tényezők, mint a rendelkezésre álló anyagi forrás. Elveinket tekintve a McDonald's filozófiáját követjük. Az ott eltöltött 10 évem meghatározza a franchise-ról alkotott véleményemet és a siker mutatóit, feltételeit.

Milyen az ideális helyszín egy Paprika Gourmet nyitáshoz? Csak nagyvárosok vagy akár kisebbek is szóba jöhetnek?
Az ideális helyszín többféle is lehet. Forgalmas helyen, jól érzékelhető gyalogos forgalommal, nem túl távoli parkolási lehetőséggel és jó vizibilitással rendelkezzen. Jó a belváros, vagy közelsége és az ha önálló üzlethelyiségként üzemel - de elképzelhető egy plázában is. A lényeg: a Paprika Gourmet egy delikátesz üzlet, prémium kategóriás, minőségi termékekkel ezért ennek megfelelő környezetet igényel. A kétszázezer főnél nagyobb lakosságú, prosperáló városok mind potenciális helyek.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró