A kis áruházak 1000 négyzetméteresek lennének, kifejezetten lakóhely közeliek és speciális kínálatot mutatnának.
Hétfő
2012.09.03.
A nehézségekkel küzdő Praktiker nem vonul ki az országból, hanem kisebb méretű áruházakkal kívánja növelni hatékonyságát.
 

Az elmúlt hónapokban olyan hírek láttak napvilágot a nemzetközi sajtóban, hogy a német barkácshálózat kénytelen elhagyni több kelet-európai piacot, köztük Magyarországot is. Ezt azonban nemrégiben megcáfolta Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató, ugyanis leszögezte, hogy szó sincs kivonulásról. A Praktiker Építési,-és Barkácspiacok Kft. 7 millió eurós tőkeinjekciót kapott veszteségei rendezésére, illetve új lehetőségek felkutatására.

„Nem bocsátottunk el alkalmazottat, végrehajtottuk a bérkompenzációt, és megindult a teljes lánc hatékonyságának javítása. Ez elsősorban a termékkínálat racionalizálását, az olcsóbb termékek és saját márkás termékek felfutását is jelenti. Másodsorban pedig az új kínálati struktúrához alakítjuk át üzleteinket” – nyilatkozta Keth.

A kis boltok 1000 négyzetméteresek lennének, kifejezetten lakóhely közeliek és speciális kínálatot mutatnának. Ezzel a magyar lánc azokat a fehér foltokat fedné le, amelyekre a nagy áruházak képtelenek. Keth szerint, ha sikeres a koncepció 20-30 kis egységet képes eltartani a piac. (Ráadásul nem tűnik drága befektetésnek, a két teszt üzletbe 200-250 ezer eurót fektet a lánc.) Ugyanakkor a kereslet alakulása továbbra is gyatra, a GfK piackutató Intézet adatai szerint a barkácsláncok kosárértéke 5000 forint. Ez alig valamivel kevesebb, mint két (0,7 literes) doboz parketta lakk – írja a Napi Gazdaság.

A Praktiker csoport 9 országot lefedő nemzetközi hálózata 19 ezer főt foglalkoztat és összesen 440 áruházat üzemeltet. Ha a céghez tartozó Max Bahr-áruházakat nem számítjuk, a 234 németországi Praktiker áruház közül mindössze 72 volt nyereséges, a csoport vesztesége pedig meghaladta az 500 millió eurót a tavalyi évben.

(a.c.)


Papp Csaba
újságíró

népszerű a fórumban