A vételár 87,5 dollárt jelent részvényenként, amely 8 százalékkal magasabb a pénteki New York-i záróárnál.
Szerda
2012.08.29.
Az amerikai autókölcsönző vállalat két éves huzavona után bejelntette, hogy felvásárolja vetélytársát, a Dollar Thrifty Automotive Group-ot.
 

Több mint két évvel első – 1,2 milliárd dolláros - ajánlattétele után végül 2,3 milliárdért vásárolja fel kisebb riválisát az USA második legnagyobb autókölcsönzője. A Hertz mellett a második legnagyobbnak számító Avis is már több ajánlatot tett a Dollar Thriftynek, azonban nem sikerült a vállalatoknak egyezségre jutniuk a feltételeket illetően. A felvásárlást követően bővíteni kívánja szolgáltatásait a Hertz, amely reményeik szerint több ügyfelet és még erősebb nemzetközi jelenlétet eredményezhet a társaságnak.

"A Hertz impozáns ajánlatot tett részvényeseinknek, ami jól mutatja üzletünk erősségét" – nyilatkozta cég közleményében Scott Thompson, a Dollar Thrifty vezérigazgatója. “A Hertz logikus választás részünkről, mivel rendelkezik azokkal az eszközökkel, amelyekkel betörhetünk a világ vezető autókölcsönző piacaira” – tette hozzá Thompson.

Hogy a hatóságok jóváhagyását elnyerje, a Hertz beleegyezett az alsóbb árkategóriás szolgáltatásokat nyújtó márkájának, az Advantage-nek eladásába, amely ugyanazt a piacot szolgálja ki, mint a Dollar Thrifty. Összehasonlításként a Hertz-nek több mint 8600 autókölcsönző egysége van 150 országban, a világ minden kontinensén. A felvásárolt rivális eddig 280 helyszínen volt jelen az Egyesült Államokban és Kanadában.

(a.c.)


Papp Csaba
újságíró