Miért nincs Bolíviában McDonald’s?

A bolíviai lakosság nem ért egyet a "fast food" koncepciójával, ezért a reklámkampányok és akciók ellenére sem fogyasztottak a McDonald’s éttermeiben.
Csütörtök
2012.08.16.
Bolívia kapitalizmus elleni harca következtében olyan nemzetközi cégek kénytelenek elhagyni a piacot, mint a McDonald’s, vagy a Coca-Cola.
 

Ritkán megfigyelhető nemzeti-kulturális egyetértés jellemzi a tízmilliós lélekszámú dél-amerikai országot. A világ legnagyobb gyorsétterem hálózata, mely 31,000 éttermet üzemeltet és naponta 58 millió ember fogyasztja ételeit világszerte nem tudta meghódítani a bolíviai lakosságot. A gyorsétterem 14 évig próbálkozott különböző kampányokkal, és jellegzetes helyi ízeket is felhasználó receptekkel, de hiába: a nagy erőfeszítések ellenére sem tudott profitot termelni az országban, ezért 2002-ben fennállása során először kénytelen volt elhagyni egy potenciális piacot. Vajon mi okozhatta a McDonald’s csődbe menését a dél-amerikai országban?

A McDonald’s arany boltíve már több mint az étterem jelképe, egyben a globalizáció nemzetközi szimbóluma is. Egy helyi filmes csapat dokumentumfilmet forgatott az étteremlánc bolíviai bukásáról, melynek során megkérdeztek szakácsokat, szociológusokat, tanárokat, és táplálkozási szakértőket. A válaszadók mind egyetértettek abban, hogy a bolíviai lakosságnak nincs ellenére a hamburger, vagy a sült krumpli, azonban a „fast food” koncepciója már annál inkább. Természetesen más társadalmakban is határozottan egészségtelennek könyvelik el a McDonald’s ételeit, azonban ennek ellenére egyik ország lakossága sem döntött ezidáig úgy, hogy akkor egyszerűen nem vásárolja meg a hálózat termékeit.

Hasonló megfontolásból az idei év végétől nem lesz kapható Coca Cola termék sem Bolíviában – ezt az ország külügyminisztere jelentette be. David Choquehuanca azzal magyarázta az amerikai óriásvállalat kiűzését, hogy a maya naptár új ciklusának kezdete (2012. december 21.) egyben a kapitalizmus végét is jelenti, amit a közösség-alapú társadalmi berendezkedés válthat fel.
„December 21. 2012. az önzőség és megosztottság végét jelöli. December 21. a Coca-Cola végét, és a Mocochince kezdetét (helyi, barack ízű üdítőital) jelenti.” – mondta a külügyminiszter.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.