Innovatív közterületi média

Vasárnap
2012.07.29.
A QuadLight egyedi fejlesztésű reklámeszközökkel bonyolít közterületi kampányokat. A cég tevékenységéről beszélgettünk Baráth Károly kreatív vezetővel.
 

Hogyan született meg a QuadLight ötlete?
Vállalkozásunk indulását egy átfogó reklámpiaci átvilágítás előzte meg, melynek a keretei között alaposan felmértük a magyar piac sajátosságait, a hirdetői igényeket, a hazai és külföldi, már jelenlevő szolgáltatások kínálatát. Felismertük, hogy a koncepció, amelyet kifejleszteni terveztünk, messze túlmutat a hagyományos reklámfelületek egyszerű bérbeadásán. Tervezett szolgáltatásunk komplexitása, ami a hirdetői igények maximális kiszolgálásán és a fogyasztók pontosabb megértésén alapszik, olyan hozzáadott értékeket mutatott, amelyet egy keretrendszerbe foglalva magas értékűnek és üzletfejlesztésre alkalmasnak találtunk. Emiatt már a Quad Light szolgáltatásunk kidolgozásának az elejétől fogva franchise rendszerben gondolkoztunk, és ennek rendeltük alá a koncepciónk teljes kidolgozását. Olyan sztenderdeket állítottunk, melyek a hirdetők biztonságát és a szolgáltatás színvonalát garantálja. A Quad Light koncepciónk fejlesztésének minden szakaszában egy könnyen üzemeltethető és átlátható franchise rendszer kialakítása kapott központi szerepet.

Milyen ügyfeleket céloztak meg elsőszámú célcsoportként? Az alapvető koncepció módosult az évek alatt?
A koncepció nem változott, csak kiforrottabb lett. Elsődleges célcsoportunk azok a hirdetők, akik a közterületen (is) hatékonyan szeretnék elérni a fogyasztóikat, és akik magas színvonalú, ellenőrizhető és átlátható szolgáltatást keresnek. Jellemzően multinacionális nagyvállalatok, magyar és nemzetközi brandek, igényes hirdetők, akik élesen el szeretnének válni a konkurenciától. Másodlagos célcsoportunkat képezik a reklámügynökségek, médiavásárlók és közterületi optimalizálók. A KKV szektor számára is kínálunk szolgáltatásokat, melyek túlnyomórészt üzlet/és vagy boltnyitási kommunikációs koncepciók, esetleg rendezvénnyel kapcsolatos kommunikációs csomagok.

Mit kell tudni a járművekről?
Magyarországon 14 járműből álló flotta szolgálja ki a megrendelőink igényeit, amely ha szükséges kiegészülhet a Szlovák partnerünk 4 járművével. A járműveink jellemzően 2-4 éves quadokból állnak, melyek folyamatos szerviz felügyelet mellett állnak a megrendelőink szolgálatára. Járműveink megfelelnek a hatályos jogszabályokban foglaltaknak és a közúti forgalomban szabályosan közlekedhetnek.

Komoly elvárásaik vannak a franchise partnerekkel szemben. Miért szükséges, hogy a szakmában tapasztalt legyen a partner?
Az utóbbi évek gazdasági változásai a hirdetők árérzékenységére különösen kihatott. A válságra a reklámpiac egyes szereplői az árak csökkenésével reagáltak, mely a minőség és hatékonyság rovására ment. Az a magas színvonalú szolgáltatás reprodukálása, amit a leendő franchise partnerünktől megkövetelünk, a reklámpiac szerkezetének átfogó ismeretét és a megfelelő szakmai tudást igényli. Úgy gondoljuk, hogy kizárólag magas szakmai hozzáértéssel és szakmai hitelességgel lehet a hirdetők bizalmát elnyerni. Ezen tapasztalatok birtokában a leendő partnerünk megfelelőképpen tudja megindokolni és szakmailag alátámasztani, a Quad Light koncepció hatékonyságát, és ez ad garanciát a megrendelő számára annak érdekében, hogy a reklámbüdzséjét a leghatékonyabb módon használja fel.

Hol keresnek partnereket?
A magyarországi piac méretei nem teszi lehetővé, hogy belföldi franchise partnereket illesszünk be a rendszerbe. Így mi kizárólag külföldi franchise átvevőket keresünk.

Milyen piacokon terveznek megjelenni a közeljövőben?
Jelenleg a Magyarországon kívül, Szlovákiában vagyunk jelen. Szeretnénk nyitni a környező országok irányába, a 2013-as év reményeink szerint ennek a jegyében fog zajlani. Lépéseket teszünk annak érdekében, hogy a lengyel piacon is megjelenhessünk, és bízunk benne, hogy a gazdasági helyzet ezt lehetővé is teszi majd.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró