Átszervezik a Praktikert
Az átalakítás értelmében a Németországban működő 234 Praktiker áruház közül 120 a Praktiker AG leányvállalatának, a Max Bahr hálózatnak részeként működik tovább, a veszteséges áruházakat pedig bezárják. Az átszervezés megvalósításához a részvényesek 60 millió eurós tőkeemelést hajtanak végre, valamint az amerikai Anchorage befektetési társaság nyújt 85 millió eurós támogatást. A társaság szóvivője, Herald Günter az MTI-nek elmondta: „A döntésnek egyelőre nincsen hatása a 19 Magyarországon működő áruházra. A közgyűlés határozatai a németországi átszervezésre vonatkoznak és biztosítják a finanszírozási hátteret a vállalat egésze számára.”
A Max Bahr áruházak magasabb árkategóriát képviselnek, és elsősorban a minőségi termékek értékesítésére specializálódtak, míg ezzel szemben a Praktiker palettáját a megfizethetőbb termékek jellemzik. „Ezzel a kettős stratégiával hatékonyabban csoportosíthatjuk áruházainkat a különböző területeken. A Praktiker továbbra is az árakra érzékenyebb vásárlók igényeit elégíti ki, míg ezzel ellentétben a Max Bahr hálózat kibővítésével a magasabb árkategóriás termékeket kereső vásárlókat igyekszünk elérni.” – mondta Kay Hafner, a Praktiker AG vezérigazgatója. Jelenleg 78 Max Bahr áruház üzemel Németországban, a Praktiker egységek átalakítása várhatóan 2013 végéig megtörténik.
A Praktiker csoport 9 országot lefedő nemzetközi hálózata 19 ezer főt foglalkoztat és összesen 440 áruházat üzemeltet. Ha a céghez tartozó Max Bahr-áruházakat nem számítjuk, a 234 németországi Praktiker áruház közül mindössze 72 volt nyereséges, a csoport vesztesége pedig meghaladta az 500 millió eurót a tavalyi évben.
(pcs)
Forrás: MTI
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.