A kisebb franchise hálózatok előretörése

Csütörtök
2012.01.26.
Az USA-ban a McDonald’s, a Kfc és a Subway gyorsétterem-óriások vesztésre állnak a kevésbé világhírű márkákkal szemben.
 

A consumerreports.org web-oldalon egy felmérés keretében kérték ki az olvasók véleményét 53 amerikai gyorséttermi márkával kapcsolatban. A 37 000 látogató olyan kérdésekben szavazhatott, mint az árak, a választék, a kiszolgálás vagy az ízvilág.

Az eredmények valamelyest meglepetést okoztak, hiszen a nagy világmárkák nem szerepeltek valami jól. Példának okáért a Burger King – a szavazók szerint – alulmarad egy kis amerikai lánccal, az In-N-Out Burger-rel szemben mind az ár, mind a kiszolgálás vagy a választékosabb menü tekintetében. A Pizza Hut és a Subway szintén alulmaradt hozzájuk nagyban hasonló, de sokkal kisebb vetélytársaikkal szemben.

A kérdőív kitöltői két kategóriában bizonyultak igazán szigorúnak: a várakozási idő és az étel minősége. A Kfc és a Pizza Hut esetében alig valaki volt megelégedve a kiszolgálási idővel, és mindössze a kitöltők 10 százaléka mondta, hogy a Mcdonald's vagy a Burger King egészséges, megbízható alapanyagokból készíti ételeit.

Talán ezek a kritikus vélemények is közrejátszhatnak abban, hogy a gyorsétterem ágazat ikonjának – a McDonald’s-nak – az adatai a vártnál szerényebbek voltak. Az egy évnél régebb óta működő éttermeinek bevétele 2010 Májusa és 2011 Májusa között globálisan a várt 3,6%-os növekedéssel szemben valamivel kisebb mértékben, 3,1%-kal növekedett, míg az előző évben ugyanez az adat 4,8% volt.

A McDonald’s azért így is elégedett, különösen az ázsiai, közel-keleti és afrikai régiókkal, ahol a bevételek több, mint 4,3%-kal emelkedtek. Kevésbé elégedettek viszont az amerikai éttermek bevételeivel, ahol egyébként az egész gyorsétterem szektor a legrosszabb évét élte meg tavaly. Európában szintén kissé csalódottak a várt 4% helyetti 2,3%-os növekedéssel.

Persze a McDonald’s-nak aggódnia nem kell, a piaci részesedése az USA-ban így is 35%, Európában pedig 40%.

Jim Skinner – a McDonald’s Corporation vezérigazgatója – sem keseredett el az eredmények láttán:

„Az éttermeink modernizálása, a menü átalakítása és az étterem-hálózat bővítése pozitívan fognak hatni a jövőbeli eredményekre.”

A vállalat folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amikkel újra és újra frissülhet, vonzóbbá és ezáltal még profitálóbbá válhat. Európában sok helyütt bemutattak új rendelő automatákat, amikkel a rendelési időt akár 3-4 másodpercre is csökkenthetik.

(szt)


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.