A kisebb franchise hálózatok előretörése
A consumerreports.org web-oldalon egy felmérés keretében kérték ki az olvasók véleményét 53 amerikai gyorséttermi márkával kapcsolatban. A 37 000 látogató olyan kérdésekben szavazhatott, mint az árak, a választék, a kiszolgálás vagy az ízvilág.
Az eredmények valamelyest meglepetést okoztak, hiszen a nagy világmárkák nem szerepeltek valami jól. Példának okáért a Burger King – a szavazók szerint – alulmarad egy kis amerikai lánccal, az In-N-Out Burger-rel szemben mind az ár, mind a kiszolgálás vagy a választékosabb menü tekintetében. A Pizza Hut és a Subway szintén alulmaradt hozzájuk nagyban hasonló, de sokkal kisebb vetélytársaikkal szemben.
A kérdőív kitöltői két kategóriában bizonyultak igazán szigorúnak: a várakozási idő és az étel minősége. A Kfc és a Pizza Hut esetében alig valaki volt megelégedve a kiszolgálási idővel, és mindössze a kitöltők 10 százaléka mondta, hogy a Mcdonald's vagy a Burger King egészséges, megbízható alapanyagokból készíti ételeit.
Talán ezek a kritikus vélemények is közrejátszhatnak abban, hogy a gyorsétterem ágazat ikonjának – a McDonald’s-nak – az adatai a vártnál szerényebbek voltak. Az egy évnél régebb óta működő éttermeinek bevétele 2010 Májusa és 2011 Májusa között globálisan a várt 3,6%-os növekedéssel szemben valamivel kisebb mértékben, 3,1%-kal növekedett, míg az előző évben ugyanez az adat 4,8% volt.
A McDonald’s azért így is elégedett, különösen az ázsiai, közel-keleti és afrikai régiókkal, ahol a bevételek több, mint 4,3%-kal emelkedtek. Kevésbé elégedettek viszont az amerikai éttermek bevételeivel, ahol egyébként az egész gyorsétterem szektor a legrosszabb évét élte meg tavaly. Európában szintén kissé csalódottak a várt 4% helyetti 2,3%-os növekedéssel.
Persze a McDonald’s-nak aggódnia nem kell, a piaci részesedése az USA-ban így is 35%, Európában pedig 40%.
Jim Skinner – a McDonald’s Corporation vezérigazgatója – sem keseredett el az eredmények láttán:
„Az éttermeink modernizálása, a menü átalakítása és az étterem-hálózat bővítése pozitívan fognak hatni a jövőbeli eredményekre.”
A vállalat folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amikkel újra és újra frissülhet, vonzóbbá és ezáltal még profitálóbbá válhat. Európában sok helyütt bemutattak új rendelő automatákat, amikkel a rendelési időt akár 3-4 másodpercre is csökkenthetik.
(szt)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.