Mindenkinek van egy története
Húsz évvel ezelőtt a cseh Kék Elefánt (Modry Slon) kiadóvállalat talált egy módot arra, hogy élvezhetővé tegye a könyveket és az olvasást a gyerekek számára: személyre szóló könyvek megalkotásához és kiadásához fogtak. A gazdagon illusztrált, saját forradalmi rendszer alapján megírt olvasnivalók (melyekben az olvasó maga a főhős) az évek alatt kiegészültek további hangoskönyvekkel, illetve az oktatást és az olvasás szeretetének kialakulását támogató memória, logikai és problémamegoldó játékokkal. Az innovatív termékek iránti hatalmas keresletnek köszönhetően a vállalat hamar kidolgozta könyvkiadó-franchise rendszerét, melynek segítségével megkezdődhetett az expanzió a hazai (cseh) piac határain túl is. A franchise hálózatfejlesztés eredményeként a Kék Elefánt személyes könyvek már elérhetők Szlovákia, Lengyelország, Németország, Franciaország és Nagy-Britannia után Magyarországon is. A franchise alapító-tulajdonosát, Marek Halfart kérdeztük a vállalat- és hálózatfejlesztés részleteiről.
A Kék Elefánt (Modrý Slon) könyvkiadót 1998-ban alapították. Hogyan telt az elmúlt két évtized?
Az elmúlt húsz évben volt jó pár olyan pillanat, amelyre mérföldkőként tekintünk. Azonban négy évvel ezelőtt teljesen újra gondoltuk az üzleti modellünket, és azóta sikerült igazán egy egyre erősődö ütemű, kétszámjegyű növekedési pályára állnunk. Kialakítottunk egy központi nyomdát, amit összekapcsoltunk a kiadóval. Így a személyes könyvek teljes gyártási folyamata – a történet alapgondolatától a végső termékig – egy tető alatt valósul meg. Ehhez igazított franchise rendszerünknek köszönhetően pedig képesek voltunk a nemzetközi expanzióra.
A franchise rendszer segítségével számos nemzetközi piacra “exportálták” a Kék Elefánt könyvkiadó-koncepciót. Hogyan néz ki a franchise együttműködés?
Egyelőre csak pozitív visszacsatolásokat kaptunk partnereinktől, akik, mint Master-Franchise licence tulajdonosok, értékelik az országos exkluzivitást és támogatási rendszerünket, melyeket biztosítunk a számukra. Így nagyobb figyelmet tudnak fordítani a web-áruház és az ügyfélszolgálat megfelelő működésére, a megrendelések teljesítésére. Mester partnereink elküldik számunkra a megrendeléseket, mi pedig legyártjuk, majd visszaküldjük a készterméket, azaz a személyre szóló könyveket, melyek kézbesítéséről ők gondoskodnak. Partnereinknek így nem kell külön raktárat, irodát fenntartaniuk, gyakorlatilag csak internetkapcsolat szükséges, miközben szép és hasznos termékeket forgalmaznak, hozzájárulnak az olvasás népszerűsítéséhez, végsősoron pedig a legfiatalabb korosztályok fejlesztéséhez.
Tervezik más, még meghódítatlan piacokon is a megjelenést?
Szeptember közepén aláírtuk a Master-Franchise szerződést magyarországi partnerünkkel, így – ugyan jelenleg még az előkészületi fázisban vagyunk – hamarosan indulunk Magyarországon is, amit izgatottan várunk.
Ezzel egyidőben Master-Franchise szerződést kötöttünk Bosznia-Hercegovinában is, illetve Portugáliában és Olaszországban járnak előrehaladott fázisban a tárgyalások. Hisszük, hogy még számos országban találunk további mester partnereket.
Hogyan zajlik a franchise átvevők felkutatása, hogyan találnak partnereket a külföldi országokban
Magyarországon és Bosznia-Hercegovinában mester franchise ajánlatunknak a Franchising.hu és a Franchising.rs szakmai franchise portálokon való bemutatásán keresztül találtuk meg perterünket. Szintén hirdetünk a Franchising.hu társoldalain azokban az országokban, ahol még nem vagyunk jelen. Végül, de nem utolsó sorban belső kapcsolati hálónkat (melyet más, a gyerekoktatás ágazatban végzett üzleti tevékenységünk során folyamatosan építettünk ki) is hasznosítani tudjuk.
Mik a jövőbeli célkitűzések a hálózat számára?
A célunk, hogy a következő öt-tíz évben egy olyan hatalmas európai kiadó-hálózatot építsünk ki franchise partnereinkkel együttműködve, amely a legmagasabb minőségű személyes könyveket és oktatást támogató játékokat kínálja a fiataloknak.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
Rendhagyó megoldással pótolja az oktatási szektor hiányosságait egy magyar vállalkozás.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!