A Coca-Cola megveszi a Costa Coffee-t
A Coca-Cola a világ egyik (ha nem a) legismertebb márkaneve. Ez a fekete színű szénsavas üdítőital szinte a világ összes országában kapható, a családi étkezések már-már elmaradhatatlan nedűjévé vált. A globális lábnyom növelése pedig folyamatosan napirenden van, ugyanis a Costa Coffee felvásárlásával nem más célja volt a Coca-Cola vezetőségnek, mint bekerülni a meleg italok piacára is. Ehhez remek ugródeszkát jelenthet a Costa, hiszen a kávéóriás a világ második legnagyobb kávéházláncának számít. Brit lapértesülések szerint az adás-vétel 2019 első felében realizálódhat.
A Whitbread csoport 1995-ben vásárolta meg a brit, akkoriban 39 üzlettel rendelkező Costa kávéházláncot 19 millió fontért (akkori árfolyamon nagyjából 4 milliárd forintért). Azóta a Costa Coffee a világ egyik legnépszerűbb kávézó márkájává vált, egységeinek száma közel négyezerre nőtt (2400 kávézó az Egyesült Királyságban, további 1400 pedig 30 külföldi, nemzetközi piacon található). A mostani akvizíció 3,9 milliárd fontjába (nagyjából 1400 milliárd forintba) kerül a Coca-Cola-nak, így tehát a Whitbread remek hozamot ér el 23 évvel ezelőtti befektetésén.
A Whitbread számos üzletet igazgat(ott) egyetlen fedél alatt, így a Costa kávéházláncot, a Premier Inn szállodaláncot és számos egyéb éttermet is, azonban az idei év elején bejelentették, a kávézóláncot önálló cégként kívánják bevezetni a tőzsdére. Mindezek tudatában Alison Brittain, a Whitbread vezérigazgatója szerint a mostani felvásárlással nem csak a Coca-Cola járt jól, hanem a Whitbread is, hiszen az akvizícióval sokkal magasabb árat kaptak a kávéházláncért, mintha az önálló vállalatként folytatta volna útját a tőzsdén.
„A kávé az egyik legerősebben növekvő kategória a világon, ezért a Coca-Cola-nak bővítenie kell portfólióját a kávé és az egyéb meleg italok piacán” – nyilatkozta James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója. Elmondása szerint a Coca-Cola az ital üzletágban csupán a meleg italoknál nem rendelkezett globális márkával, ezért a Costa felvásárlása tökéletes lépés volt a számukra. Ugyanakkor a vezérigazgató azt is elismerte, hogy a kiskereskedelmi értékesítés új terepnek számít a Coca-nak, de hozzátette, a Costa egy erős vezetői csapattal rendelkezik, ezért igyekezni fognak olyan vonzó ajánlatot tenni számukra, hogy az elkövetkezendőkben már a Coca-Cola színeiben alkothassanak majd egy csapatot.
A Costa az elmúlt időszakban Kínára, a kínai hálózatfejlesztésre összpontosított és a közeljövőben az ázsiai térségben szeretnék megtriplázni kávéházaik számát, hogy adott esetben meg is előzhessék a piacvezető Starbucks kávézóláncot. Bár igaz, hogy a felvásárlást win-win szituációként írják le az akvizícióban résztvevő felek, ugyanakkor Nicholas Hyett tőkeelemző szerint a Costa elvesztése mégiscsak valamelyest keserédes lépésnek tekinthető, hiszen a Costa már régóta a Whitbread koronájának ékköve volt és hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik, így - a felvásárlási summa ellenére is - több befektetőt szomorúan érinthet ez a lépés.
Mindenesetre a Whitbread a befolyt összeget egyrészt adósságai rendezésére, másrészt Premier Inn szállodai üzletágának további fejlesztésére kívánja fordítani. Az pedig a jövő zenéje marad, hogy a Coca-Cola szárnyai alatt merre fejlődik tovább a kávéóriás.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.