Rekordforgalommal ünnepelhet a Praktiker

A Praktiker Magyarország meghatározó barkács-áruházlánca, amely több mint 1500 embernek ad munkát. A hálózat első tagja 1998-ban nyitotta meg kapuit, 2016 óta pedig 20 áruház üzemel a magyar piacon.
Szerda
2018.06.20.
Húsz évvel az első magyarországi egység megnyitása után a barkács-áruházlánc a hazai piac harmadát tudhatja magáénak.
 

Húsz százalékkal, több mint 8,6 milliárd forinttal növelte nettó árbevételét 2016-hoz képest a Praktiker a tavalyi üzleti évben, így rekordforgalmat, nettó 47,8 milliárd forintot realizált.  A vállalat ezzel folytatja a 2016-os tulajdonosváltás óta elért sikeres gazdálkodását. Az idén 20 éves, 20 üzletből álló hálózat az idei évben ráadásul 30,9 százalékról 33,1 százalékra emelte piaci részesedését a nettó 135 milliárd forintosra becsült magyar barkácspiacon.

A Praktiker elemzései szerint a rekordforgalom nem csak az átlagos vásárlási érték emelkedésének köszönhető, hanem jelentős mértékben sikerült az új vásárlók számát is növelni. Emellett a továbbra is emelkedő ingatlanvásárlási és -felújítási kedv szintén nagyban hozzájárult a sikerekhez.

A Praktiker tavaly kezdte meg áruházai modernizációját – elsőként a kisáruházakkal: új arculattal, egységesen átépített polcrendszerrel és kihelyezési struktúrákkal várják a vásárlókat. Az új koncepcióval azt szeretné az áruházlánc sugallni, hogy a Praktiker már nem csak egy barkácsáruház, ahol a lakás, ház, nyaraló körüli teendőkhöz vásárolhatnak kellékeket az emberek, hanem minden áruház egy kreatív lakberendezési központ is egyben, ahol az ötletektől a megoldásokig számos termék elérhető, akár házhoz is szállítható.

A következő 20 évben tovább folytatjuk az expanziót és újabb áruházakat tervezünk nyitni Magyarországon, ehhez keressük a potenciális helyszíneket. 2018-ban is további 10 százalék feletti növekedést várunk. Meggyőződésem, hogy a szortimentben is változások lesznek: az építőipari és lakásfelújításhoz kapcsolódó termékek mellett a lakásdekorációs árucikkek is egyre keresettebbek lesznek. Az elkövetkezendő években a szezonális termékek eladása tovább erősödik: tavasszal a kerthez kötődő áruké, télen pedig a kandallók, egyéb fűtéssel kapcsolatos eszközöké. A mostani trendek alapján az online értékesítésnek még nagyobb szerep fog jutni” – nyilatkozta Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója. 

Az ügyvezető igazgató utóbbi előrejelzését erősíti meg, hogy a Praktiker webshopjának a teljes árbevételhez viszonyított forgalmi aránya dinamikusan növekszik évek óta: míg 2014-ben még csak 1,4% volt a részesedés, 2017-ben már mintegy 6% úgy, hogy az offline forgalom is dinamikus növekedést könyvelhetett el.


népszerű a fórumban