A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks 55 országban 17.000 egységgel bír. A vállalat Magyarországon 2010 óta van jelen.
Szombat
20.01.2018
A Starbucks csökkenő bevételei is arra utalnak, hogy egyre nagyobb a verseny a minőségi kávézók piacán.
 

Az elmúlt években a a minőségi kávézók piacán egyre több a nemzetközi szereplő, akik bíznak termékeikben és arculatukban, és egy szeletet kívánnak maguknak a hatalmas iparágból. A világ legismertebb kávézólánca, a Starbucks tavaly évvégén publikálta legutóbbi negyedéves eredményeit, amelyen – például a kétszázalékos bevételcsökkenés formájában – meg is látszik a szegmensben tapasztalható egyre fokozódó verseny. Emellett fogyasztók számára egyre több alternatívát kínáló kávézópiacon a döcögős működés is gyakorlatilag azonnali vásárlóvesztéssel jár.

A Starbucks által használt új technológiák, mint a mobilos rendelés és fizetés az elmúlt időszakban nehézségeket okozott az egyes egységekben. A nem tökéletesen működő metódusok lassították a kiszolgálást, melynek eredménye a vásárlók elégedetlensége és az eladások csökkenése lett. A kávézólánc be is jelentette, hogy a idei év egyik fő feladatának ezen problémák orvosolását, illetve a hatékonyság növelését tűzték ki.

A jelenleg 55 országban jelenlévő, összesen 17.000 egységgel bíró vállalat a csökkenő eladásokra válaszul a hatékonyság növelése mellett a hamarosan bevezetésre kerülő újításokban, innovatív megoldásokban bízik. A mobilos rendszer megújítása mellett nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni a reggeli menükre, illetve színesíteni fogják kínálatukat innovatív ételekkel.

Ágazati szakértők szerint azonban a Starbucks-nak inkább az italkínálatára kellene koncentrálnia. Felmérések szerint a fogyasztók jelenleg nincsenek berendezkedve a szuper magas minőségű ételek gyakori fogyasztására, így ez a fejlesztésük akár el is bukhat. Jól mutatja a vásárlói hajlandóságot és árérzékenységet, hogy a McDonald’s által kínált olcsóbb kávék is vásárlókat vonnak el a kávézó óriástól.

Az Egyesült Államokban további tényezők nehezítik a Starbucks dolgát. Az amerikai elnök Donald Trump kritikus nyilatkozatai következtében a márka politikai felhangot kapott, baloldali cégnek bélyegezve azt. Az elnök szimpatizánsainak körében legutóbbi reklámkampányuk is kiverte a biztosítékot, melyben két kávézó, egymás kezét fogó női karaktert ábrázolnak. Trump támogatói egyre inkább elfordulnak a vállalattól.

A Starbucks most Európában próbálja erősíteni a jelenlétét, például (a tervezettnél valamivel később) megnyitja első egységét Olaszországban, és megkezdi invázióját az országban 200-300 kávézóval a tervben. Azonban az öreg kontinensen sem lesz egyszerű dolga, hiszen itt is komoly versennyel kell megbirkóznia. Legyen szó például a népszerű, az európai porondot uraló Costa Coffee márkáról vagy olyan még fiatal, de feltörekvő és gyorsan növekvő hálózatról, mint a Tucano Coffee, a Starbucks-nak komoly versenytársakkal kell megküzdenie a sikerért.


népszerű a fórumban

Új dizájn, új üzlet

Ideje felfedezni a Subway® franchise hálózatában rejlő üzleti lehetőséget! Konferenciát szervez a Subway Budapesten, hogy megosszák tapasztalataikat mindazokkal,...

1 hozzászólás
utolsó 06.03.2018
Az étteremlánc, amely még Barack Obamát is rajongói közt tudhatja

Azoknak, akik érdekeltek a Five Guys által kínált franchise lehetőségekben, érdemes ellátogatniuk a hálózat honlapjára: www.fiveguys.com/franchising.

1 hozzászólás
utolsó 04.10.2016
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 22.08.2016
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 02.08.2014
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 07.11.2013
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 24.10.2013
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 15.07.2013
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 15.07.2013