2018.01.20.

Élesedő verseny

A Starbucks csökkenő bevételei is arra utalnak, hogy egyre nagyobb a verseny a minőségi kávézók piacán.

Az elmúlt években a a minőségi kávézók piacán egyre több a nemzetközi szereplő, akik bíznak termékeikben és arculatukban, és egy szeletet kívánnak maguknak a hatalmas iparágból. A világ legismertebb kávézólánca, a Starbucks tavaly évvégén publikálta legutóbbi negyedéves eredményeit, amelyen – például a kétszázalékos bevételcsökkenés formájában – meg is látszik a szegmensben tapasztalható egyre fokozódó verseny. Emellett fogyasztók számára egyre több alternatívát kínáló kávézópiacon a döcögős működés is gyakorlatilag azonnali vásárlóvesztéssel jár.

Starbucks Fotó Starbucks

A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks 55 országban 17.000 egységgel bír. A vállalat Magyarországon 2010 óta van jelen.

A Starbucks által használt új technológiák, mint a mobilos rendelés és fizetés az elmúlt időszakban nehézségeket okozott az egyes egységekben. A nem tökéletesen működő metódusok lassították a kiszolgálást, melynek eredménye a vásárlók elégedetlensége és az eladások csökkenése lett. A kávézólánc be is jelentette, hogy a idei év egyik fő feladatának ezen problémák orvosolását, illetve a hatékonyság növelését tűzték ki.

A jelenleg 55 országban jelenlévő, összesen 17.000 egységgel bíró vállalat a csökkenő eladásokra válaszul a hatékonyság növelése mellett a hamarosan bevezetésre kerülő újításokban, innovatív megoldásokban bízik. A mobilos rendszer megújítása mellett nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni a reggeli menükre, illetve színesíteni fogják kínálatukat innovatív ételekkel.

Ágazati szakértők szerint azonban a Starbucks-nak inkább az italkínálatára kellene koncentrálnia. Felmérések szerint a fogyasztók jelenleg nincsenek berendezkedve a szuper magas minőségű ételek gyakori fogyasztására, így ez a fejlesztésük akár el is bukhat. Jól mutatja a vásárlói hajlandóságot és árérzékenységet, hogy a McDonald’s által kínált olcsóbb kávék is vásárlókat vonnak el a kávézó óriástól.

Az Egyesült Államokban további tényezők nehezítik a Starbucks dolgát. Az amerikai elnök Donald Trump kritikus nyilatkozatai következtében a márka politikai felhangot kapott, baloldali cégnek bélyegezve azt. Az elnök szimpatizánsainak körében legutóbbi reklámkampányuk is kiverte a biztosítékot, melyben két kávézó, egymás kezét fogó női karaktert ábrázolnak. Trump támogatói egyre inkább elfordulnak a vállalattól.

A Starbucks most Európában próbálja erősíteni a jelenlétét, például (a tervezettnél valamivel később) megnyitja első egységét Olaszországban, és megkezdi invázióját az országban 200-300 kávézóval a tervben. Azonban az öreg kontinensen sem lesz egyszerű dolga, hiszen itt is komoly versennyel kell megbirkóznia. Legyen szó például a népszerű, az európai porondot uraló Costa Coffee márkáról vagy olyan még fiatal, de feltörekvő és gyorsan növekvő hálózatról, mint a Tucano Coffee, a Starbucks-nak komoly versenytársakkal kell megküzdenie a sikerért.

Élesedő verseny

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 63 téma, 109 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank