Mi történt 2017-ben

Hétfő
2018.01.08.
Rövid visszatekintés a tavalyi évre a jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci események számbavételével.
 

Ismét eltelt egy év, a december vége - január eleje pedig hagyományosan az éves munka összefoglalásáról és a következő év(ek) terveinek kidolgozásáról szól. Így mi is visszatekintettünk a tavalyi évre, és igyekeztünk csokorba szedni a 2017-es esztendő egy-két jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci történését, eseményét.

Már az év eleje tartott meglepetéseket a magyarországi franchise piac számára, januárban ugyanis a világ harmadik legnagyobb pizzérialánca, az amerikai Little Caesars jelentette be, hogy elérkezettnek látja az időt magyarországi expanziója megkezdéséhez. Szintén januárban két világmárka, a Hilton és a Marriott hotellánc is új magyarországi franchise szálloda megnyitásáról rántotta le a leplet. De január végén választja ki és díjazza a megelőző év legkiemelkedőbb franchise hálózatait és átvevőit a Magyar Franchise Szövetség is összesen nyolc kategóriában. A 2016. Év Franchise Hálózata a BioTechUSA lett.

Februárban az éttermi vendéglátás franchise ágazat egy régi-új szereplővel tovább bővült a Pizza Karaván hálózat formájában, amely már alternatív üzletformátumot, egy teljesen új márkát és az átlagnál nagyobb szabadságot kínál franchise partnereinek. 2017 februárjában a magyar sportszerpiac harmadik legnagyobb szereplője, az Intersport is új arculattal jelentkezett, és egyúttal megkezdte egymillió eurós áruház-felújítási programját hazánkban.

A február végi megnyitót követően márciusban elindult az első Kis Zseni mentális aritmetikai iskola Magyarországon. A matematikai fejlesztésre építő koncepció célja egy országos franchise hálózat kiépítése. Március 19-22. között már 36. alkalommal került megrendezésre a Franchise Expo Paris, Európa legnagyobb franchise rendezvénye, melyen a több mint 500 kiállító egyikeként a Franchising.hu is jelen volt a hazai franchise piac képviseletében.

Áprilisban debütált az iSweet thai fagyizó franchise programja, aminek keretében országszerte vált elérhetővé egy (vagy több), a különleges ázsiai desszertre, illetve annak friss és látványos elkészítésére építő iSweet fagyizó megnyitásának lehetősége. Az Expense Reduction Analysts online szemináriuma során mindent megtudhattunk a költségmanagementről, illetve egy saját tanácsadói iroda megnyitásának mikéntjeiről. A hónap végén jelentett be három új üzletnyitást a magyar alapítású Wash & Vau önkiszolgáló kutyamosó hálózat. Április utolsó napjaiban pedig a Magyarországon közel 25 éves tapasztalattal rendelkező LCF Kids Club nyelviskola franchise indította el tanfolyamjait a legkisebbek számára is.

Májusban tette elérhetővé franchise ajánlatát Magyarországon a minőségi szervízszolgáltatásokra (költöztetés, tisztítás, takarítás valamint karbantartási és javítási munkálatok) szakosodott Extra Services vállalat. Ugyanebben a hónapban kezdett nemzetközi terjeszkedésbe az egyik legígéretesebb hazai startup, a belépőjegyek adás-vételére online piacteret kínáló Tickething.

Júniusban új tanfolyamokat indított a magánoktatási piacon minőségi szolgáltatást nyújtó 2+2 Matematika iskola hálózat. Szintén júniusban kezdte meg franchise partnerek toborzását hazánkban a Paysera – a fintech franchise szolgáltatásai lehetővé teszik többek közt az elektronikus fizetések egyszerű megvalósítását. Tovább terjeszkedett a minőségi gumi- és autószerviz hálózat, a Kwik Fit is, amely tizedik magyarországi szervizét nyitotta meg Kecskeméten.

A nyáron sem lankadt a külföldi franchise hálózatok érdeklődése a magyar piac iránt, július elején például a lengyel Jack’s Bar & Restaurant éttermi és italbár franchise fordította figyelmét a magyar főváros felé. A hónap közepén nyitotta meg legújabb, Fornetti Food & Beverage (FFB) névre keresztelt koncepciója negyedik hazai egységét a húszéves Fornetti. Júliusban a Duna House ingatlaniroda franchise negyedéves jelentésében rekord bevételekről és (Magyarországon piacvezető pozíciója megerősítése mellett) lendületes külföldi expanzióról számolt be.

Augusztusban a Marriott egy újabb budapesti hotel megnyitása mellett tett hitet, melynek köszönhetően 2019-ben debütál Luxury Collection Hotel márkája a fővárosban. A nyár végén a magyarországi visszatérésre készülő Expense Reduction Analysts (ERA) költségelemző és tanácsadó franchise igazgatójával beszélgettünk terveikről és a koncepcióról.

Szeptemberben robbant a gyorséttermi ágazat hírbombája, hogy franchise hálózat kiépítésébe kezd a Zing Burger, így franchise partnerek számára is elérhetővé válik a budapesti szíveket (és gyomrokat) már meghódított éttermi koncepcióra építő üzleti lehetőség. Egy másik magyar sikertörténetről is beszámolhattunk szeptemberben, a polarizált fénytechnológia orvosi és kozmetikai alkalmazásában úttörő Polarisol vállalat erős expanzióba kezdett, és sorra hódítja meg a nemzetközi piacokat.

Az ősszel újabb külföldi franchise márkák közölték, hogy megkezdik magyarországi franchise partnerek toborzását. Előbb a ’Love.Peace.Coffee.’ filozófiára építő Tucano Coffee kávézólánc jelentette be október elején, hogy Magyarországon tervezi elindítani régiós zászlóshajó kávézóit; majd az Easy Wine és Easy Beer automatizált étterem és italbár koncepciók tulajdonosa tette elérhetővé franchise ajánlatát a magyar vállalkozók számára. Októberben indult a magyarországi McDonald’s éttermek átalakítása is a "Jövő Élménye” koncepció szerint. A hónap végén pedig, a Franchising.hu részvételével megtartották a régió legnagyobb, egyben Európa második legnagyobb franchise expóját Varsóban.

Novemberben tovább bővítette portfólióját története legerősebb szezonját maga mögött tudó magyar Summer Time Travel utazásiiroda franchise. Hazai siker volt emellett, hogy ismét van magyar koncepció a világ legígéretesebb franchise koncepciói között – a NextGen in Franchising verseny döntőjébe beválasztott, a vegán jégkrémekre építő Anjuna Ice Pops képviselheti hazánkat a Nemzetközi Franchise Szövetség 2018. évi kongresszusán. Mindeközben a világ második legnagyobb pizzérialánca, a Domino’s Pizza megtalálta régiós master franchise partnerét, akihez így többek közt az exkluzív magyarországi jogok is kerültek. Arról pedig, hogy novemberben se maradjunk új franchise lehetőség nélkül, a dél-koreai Kioda lakberendezési és design üzletlánc gondoskodott, melynek franchise koncepciója egy kiskereskedelmi helyszínen hozza össze Korea legjobbjait.

Decemberben a Mr. Kebab döntött úgy, hogy célba veszi a magyar piacot, és tette elérhetővé mind egyéni (single-unit), mind pedig mester franchise ajánlatát. A magyar Kiwisun bioszolárium franchise ezzel szemben pedig pont, hogy a nemzetközi terjeszkedés felé fordította figyelmét (azért vannak még elérhető területek Magyarországon is), és Európa szerte elindította a franchise partneri toborzást.


A franchise szektort érintő legfontosabb hírek összefoglalása egy cikkben egyszerűen lehetetlen vállalás, így akarva-akaratlanul is kimaradhat egy-két fontos történés, esemény. Ha úgy érzi, Ön tud ilyenről, küldje el szerkesztőségünknek vagy mondja el a fórumban.


népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.