2017.12.27.

A magyar cég, amely meghódítja Európát

Az egyik legsikeresebb hazai franchise hálózat, a KiwiSun alapítójával, Klein Péterrel beszélgettünk a koncepcióról és jövőbeli terveikről.

Miben különbözik a KiwiSun a versenytársaktól? Mik a márka, illetve szalonok különlegességei?
A KiwiSun az egész világon egyedülálló egészségtudatos technológiát fejlesztett, amellyel lelkiismeret furdalás nélkül lehet karibi barna bőrszínt elérni és élvezni a fény számos pozitív biológiai hatását. Évről-évre nő azoknak a száma, akik a rendszeres KiwiSun fénykezelést az életük részévé teszik, és egész évben, évszaktól függetlenül, heti két alkalommal igénybe veszik a szolgáltatást. Egyre több a tudatos fogyasztó, akik alaposan utánanéznek és megvizsgálják egy szolgáltatás vagy egy termék hátterét. A KiwiSun az egyedüli cég a világon, ahol a fejlesztés, a gyártás és a franchise üzemeltetés egy kézben van, és a szolárium gép és a fény kibocsájtásáért felelős szolárium cső fényforrás együtt van fejlesztve.

Klein Péter, ügyvezető, KiwiSun Fotó KiwiSun

"Egy KiwiSun szalon megnyitása nem hogy nem kerül többe egy sima szalon megnyitásánál, hanem jóval olcsóbb. Mi nem a belépő partnereken profitálunk, hanem a közös együttműködésben vagyunk érdekeltek.
- Klein Péter ügyvezető, KiwiSun

A KiwiSun 2006-ban indult útjára. Hogyan haladt a vállalkozás- és hálózatfejlesztés az elmúlt évtizedben?
Az első szalon megnyitása azonnali sikert hozott és hamar megmutatkozott a befektetői igény a terjeszkedésre. Néhány éven belül minden jelentős városban egy és a fővárosban 18 üzlet nyitott. A külföldi terjeszkedést a sok külföldön élő magyarnak köszönhetjük, akik az itthon látott sikeren felbuzdulva nyitották meg a külföldi szalonokat. Végre találtak egy olyan vállalkozást, amit lehetett vinni Magyarországról külföldre.

Mik voltak a külföldi terjeszkedés főbb állomásai? Elsősorban milyen formában zajlik az expanzió?
Vannak olyan országok, ahol master franchise szerződést kötöttünk a partnerekkel és az ottani terjeszkedésért már ő felel. Ilyen pl. Anglia, Írország és Olaszország. Vannak olyan piacok, ahol franchise partnerként működnek a szalonok, és mi látjuk el szolgáltatásainkkal, segítjük őket - ilyen pl. Szlovákia és Románia. Ha ezek a piacok is elérnek egy szintet, természetesen itt is szükség lesz helyi, országos master franchise partnerre. Jelenleg most nyitjuk a nyolcadik országunkat.

A KiwiSun franchise átvevőjeként kulcsrakész vállalkozást kapnak kézhez a partnerek – pontosan milyen terheket vesznek le a szalontulajdonosok válláról?
A franchise átvevők területi kizárólagosságot, központi marketinget, a dolgozók ingyenes, folyamatos továbbképzését, teljes szoftveres vezérlést, ingyenes üzlettervezést és egy kész, működő, már 66 alkalommal bizonyított koncepciót kapnak, belépési díj nélkül. Partnereink a gépeket gyártói áron, a piaci ár feléért szerzik be 5 év teljeskörű és 10 év alkatrész utánpótlás garanciával. Az üzlet berendezési tárgyait nem tőlünk kell megvegyék, megadjuk a legolcsóbb beszerzési forrásainkat és még a kedvezményeket is átadjuk. Ha az üzlet nagy forgalmat bonyolít, sok terméket értékesít, hosszútávon jóval rentábilisabb nekünk, mintha az elején profitáltunk volna nagyobbat. A KiwiSun megnyitása nem igényel semmilyen szakmai előéletet vagy tapasztalatot, miután egy minden részletében kiforrott és jól működő koncepciót adunk át.

KiwiSun bioszolárium

Mekkora területen tevékenykedhetnek a csatlakozó partnerek?
Három üzletmodellünk van. 15 ezer fős lakosságig 3 géppel, 30 ezer fős lakosságig 5 géppel és 30 ezer fő felett, különösen nagyvárosokban 5-10 géppel lehet szalont nyitni. Kis-és közepes méretű városokban egy szalont nyitunk, nagyvárosokban és a fővárosban területekre osztjuk a várost kereskedelmi szempontok alapján.

Az egyéni („single-unit”) franchise mellett, a nemzetközi piacokon elérhető a KiwiSun master franchise átvevővé válás lehetősége is. Milyen bővített szerepkörrel jár a master franchise jog megvásárlása?
A master franchise jog semmilyen költséggel nem jár, hiszen itt sincs belépési díj, csupán megfelelő számú szalon megnyitását kell a partnernek teljesítenie, akár saját maga, akár franchise partner által.

Mik a tervek Magyarországon? Várható új szalonnyitás a közeljövőben?
Cégünk 23 éve folyamatosan fejleszt, mára a szakma leginnovatívabb cégévé vált. Jelenleg is hét üzlet van építés alatt.

Mik a célkitűzések a külföldi országokat illetően? Új piacok meghódítása, meglévők fejlesztése?
Magyarországon még van néhány szabad városunk, illetve Budapesten is van még egy-két lokáció, ahol nagy igény volna a szolgáltatásokra. Londonban most épül a nyolcadik szalon. Szeretnénk a közeljövőben egy komoly expanziót ezen a területen. Nagy reményeket fűzünk az olasz, román, szlovák, ír, német piachoz, és szeretnénk hamarosan elindítani Európa többi országát, Ausztriát, Lengyelországot, Horvátországot, stb.

A magyar cég, amely meghódítja Európát

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank