"Egy KiwiSun szalon megnyitása nem hogy nem kerül többe egy sima szalon megnyitásánál, hanem jóval olcsóbb. Mi nem a belépő partnereken profitálunk, hanem a közös együttműködésben vagyunk érdekeltek.
- Klein Péter ügyvezető, KiwiSun
Hétfő
2017.12.18.
Az egyik legsikeresebb hazai franchise hálózat, a KiwiSun alapítójával, Klein Péterrel beszélgettünk a koncepcióról és jövőbeli terveikről.
 

Miben különbözik a KiwiSun a versenytársaktól? Mik a márka, illetve szalonok különlegességei?
A KiwiSun az egész világon egyedülálló egészségtudatos technológiát fejlesztett, amellyel lelkiismeret furdalás nélkül lehet karibi barna bőrszínt elérni és élvezni a fény számos pozitív biológiai hatását. Évről-évre nő azoknak a száma, akik a rendszeres KiwiSun fénykezelést az életük részévé teszik, és egész évben, évszaktól függetlenül, heti két alkalommal igénybe veszik a szolgáltatást. Egyre több a tudatos fogyasztó, akik alaposan utánanéznek és megvizsgálják egy szolgáltatás vagy egy termék hátterét. A KiwiSun az egyedüli cég a világon, ahol a fejlesztés, a gyártás és a franchise üzemeltetés egy kézben van, és a szolárium gép és a fény kibocsájtásáért felelős szolárium cső fényforrás együtt van fejlesztve.

A KiwiSun 2006-ban indult útjára. Hogyan haladt a vállalkozás- és hálózatfejlesztés az elmúlt évtizedben?
Az első szalon megnyitása azonnali sikert hozott és hamar megmutatkozott a befektetői igény a terjeszkedésre. Néhány éven belül minden jelentős városban egy és a fővárosban 18 üzlet nyitott. A külföldi terjeszkedést a sok külföldön élő magyarnak köszönhetjük, akik az itthon látott sikeren felbuzdulva nyitották meg a külföldi szalonokat. Végre találtak egy olyan vállalkozást, amit lehetett vinni Magyarországról külföldre.

Mik voltak a külföldi terjeszkedés főbb állomásai? Elsősorban milyen formában zajlik az expanzió?
Vannak olyan országok, ahol master franchise szerződést kötöttünk a partnerekkel és az ottani terjeszkedésért már ő felel. Ilyen pl. Anglia, Írország és Olaszország. Vannak olyan piacok, ahol franchise partnerként működnek a szalonok, és mi látjuk el szolgáltatásainkkal, segítjük őket - ilyen pl. Szlovákia és Románia. Ha ezek a piacok is elérnek egy szintet, természetesen itt is szükség lesz helyi, országos master franchise partnerre. Jelenleg most nyitjuk a nyolcadik országunkat.

A KiwiSun franchise átvevőjeként kulcsrakész vállalkozást kapnak kézhez a partnerek – pontosan milyen terheket vesznek le a szalontulajdonosok válláról?
A franchise átvevők területi kizárólagosságot, központi marketinget, a dolgozók ingyenes, folyamatos továbbképzését, teljes szoftveres vezérlést, ingyenes üzlettervezést és egy kész, működő, már 66 alkalommal bizonyított koncepciót kapnak, belépési díj nélkül. Partnereink a gépeket gyártói áron, a piaci ár feléért szerzik be 5 év teljeskörű és 10 év alkatrész utánpótlás garanciával. Az üzlet berendezési tárgyait nem tőlünk kell megvegyék, megadjuk a legolcsóbb beszerzési forrásainkat és még a kedvezményeket is átadjuk. Ha az üzlet nagy forgalmat bonyolít, sok terméket értékesít, hosszútávon jóval rentábilisabb nekünk, mintha az elején profitáltunk volna nagyobbat. A KiwiSun megnyitása nem igényel semmilyen szakmai előéletet vagy tapasztalatot, miután egy minden részletében kiforrott és jól működő koncepciót adunk át.

Mekkora területen tevékenykedhetnek a csatlakozó partnerek?
Három üzletmodellünk van. 15 ezer fős lakosságig 3 géppel, 30 ezer fős lakosságig 5 géppel és 30 ezer fő felett, különösen nagyvárosokban 5-10 géppel lehet szalont nyitni. Kis-és közepes méretű városokban egy szalont nyitunk, nagyvárosokban és a fővárosban területekre osztjuk a várost kereskedelmi szempontok alapján.

Az egyéni („single-unit”) franchise mellett, a nemzetközi piacokon elérhető a KiwiSun master franchise átvevővé válás lehetősége is. Milyen bővített szerepkörrel jár a master franchise jog megvásárlása?
A master franchise jog semmilyen költséggel nem jár, hiszen itt sincs belépési díj, csupán megfelelő számú szalon megnyitását kell a partnernek teljesítenie, akár saját maga, akár franchise partner által.

Mik a tervek Magyarországon? Várható új szalonnyitás a közeljövőben?
Cégünk 23 éve folyamatosan fejleszt, mára a szakma leginnovatívabb cégévé vált. Jelenleg is hét üzlet van építés alatt.

Mik a célkitűzések a külföldi országokat illetően? Új piacok meghódítása, meglévők fejlesztése?
Magyarországon még van néhány szabad városunk, illetve Budapesten is van még egy-két lokáció, ahol nagy igény volna a szolgáltatásokra. Londonban most épül a nyolcadik szalon. Szeretnénk a közeljövőben egy komoly expanziót ezen a területen. Nagy reményeket fűzünk az olasz, román, szlovák, ír, német piachoz, és szeretnénk hamarosan elindítani Európa többi országát, Ausztriát, Lengyelországot, Horvátországot, stb.


Kovács Márton
journalist