Hogyan találjuk meg az ideális partnert?
Egy franchise-ban milyen jellemzői vannak a munkaerő toborzásnak?
Ez a folyamat több lépésből áll. Az első lépésben telefonon, vagy e-mailben kommunikál egymással a két fél. Az első benyomás alapján már ellenőrizhetjük, hogy leendő partnerünk megfelel-e a vele szemben támasztott alapvető kritériumoknak, valamint az is érezhető, hogy valóban érdekelt-e az együttműködésben. A következő lépés egy személyes találkozó, ahol megvitatásra kerülnek a kooperáció feltételei és a felek kölcsönös elvárásai. A találkozásnak van egy pszichológiai aspektusa is, hiszen lehetővé teszi, hogy kiderítsük azt, hogy a leendő üzletféllel egy hullámhosszon vagyunk-e, mivel ez a hosszú távú együttműködésnek az egyik alapfeltétele.
Mire kell odafigyelni egy ilyen találkozón?
Vannak olyan ismertetőjegyek, amiket mindig szem előtt kell tartanunk. Egy franchise átadónak például illik szakmai brosúrákkal készülnie egy találkozóra, amely tartalmazza írásban az ajánlatát. Tudnia kell, hogy milyen üzlettársat keres, és a potenciális partner kérésére meg kell tudni mutatnia a franchise szerződést is.
A franchise leendő átvevője legyen kreatív és önálló, de ugyanakkor mutasson hajlandóságot arra, hogy elfogadja a hálózatban működés kereteit. Nagy előnynek számít az átvevő számára, ha több ajánlatot is össze tud hasonlítani. Erre remek lehetőséget biztosítanak a különböző franchise-al kapcsolatos rendezvények, mint például a Varsói Franchise Expo, ahol a vállalkozók személyesen beszélhetnek a kiállítókkal.
Milyen eredményei vannak egy ilyen rendezvénynek?
A kiállítók sokkal aktívabban keresik az érdeklődők társaságát az expo-n, mivel kizárólag abból a célból állítanak ki, hogy megtalálják a megfelelő üzlettársat. Ezeken a kiállításokon olyan cégekkel is találkozhatunk, akikről eddig nem is hallhattunk és sokat számít, ha össze tudjuk hasonlítani az egyforma ágazatokba működő és hasonló portfóliójú hálózatok ajánlatait. Mindkét oldal, - átadó és átvevő - időt és pénzt takarít meg azzal, ha részt vesz ezeken a rendezvényeken, mivel másképpen nem lenne lehetséges ennyire koncentráltan egy helyre sűríteni az érdeklődőket.
Megjelent a www.franchising.pl portálon
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Nagy Andreával, a Party Point hálózat alapítójával.
Augusztus utolsó napjaiban Szigetszentmiklóson megnyitotta első franchise egységét a miskolci székhelyű Gofrim. A kategóriájában kiemelkedően alacsony befektetést igénylő koncepció vélhetően fel fogja magára hívni a figyelmet a vendéglátóipari üzletet és vállalkozást kereső és indítani szándékozó átvevőjelöltek között.
Magyarországon jelenleg több legalább nagy városban tervezünk új fánkozót nyitni” – árulta el Peter Straňák, a La Donuteria hálózat tulajdonosa.”
Kiss Tímea és párja Péter amellett, hogy magániskolát üzemeltet, már a második franchise hálózathoz csatlakoznak, ám most, mint mester partnerek.
Interjú Orovica Szilárddal, a Bubbles önkiszolgáló mosodahálózat új vezérigazgatójával.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...