2017.10.16.

A jövő éttermi koncepciója már ma elérhető

Magyarországra is megérkeztek az automatizált bár és étterem franchise koncepciók, az innovatív Easy Wine és Easy Beer.

Az Easy Wine és Easy Beer éttermekbe belépő vásárlók egy speciális kártyát kapnak, aminek használatával a későbbiekben egy pillanat alatt megvásárolható bármelyik ital, miután az önkiszolgáló bor vagy sör csapon elhelyezett érintő kijelzőn kiválasztásra került a kívánt mennyiségben. Az éttermen belül a boros üvegek egy speciális hűtőszekrényekben vannak elhelyezve, a sörös hordók pedig rejtve egy fal mögötti helyiségben, így az étterembe betérve egyből a sörcsapok és az egyes sörtípusokat leíró kijelző felé terelődik a látogató figyelme.

Easy Wine bárétterem

Egy üveg bor még sosem maradt nyitva egy hétnél tovább, pedig speciális technológiánk és eszközeink lehetővé tennék a borok felbontást követő egy hónapig történő frissen tartását is.

Mi mások vagyunk, mint a többi vendéglátóegység. Például a legkisebb mennyiség, amit a vendégek sörből egy standard étteremben rendelhetnek, az 300 ml. Attól függetlenül, hogy ízlett-e nekik vagy meg akarják-e inni, amit választottak, az italt megvásárolták. Ezzel szemben nálunk van lehetőség akár csak 30 gramm kiöntésére és megkóstolására is, hogy aztán mindenki a kedvencével tölthesse tele a poharát, korsóját” – emelte ki a koncepció egyedisége, karakterisztikái kapcsán Peter Ozols ügyvezető-igazgató.

Az étterem, ami egy kaland

Az Easy Wine boréttermek 60 különböző típusú bort kínálnak. „Ez egy nagyszerű lehetőség az exkluzív és drágább borok megkóstolásához csak egy-egy pohár elfogyasztásával. Egy üveg exkluzívabb bor 5-7 ezer forintba is kerülhet egy üzletben, így ilyet tipikusan nem vásárolnak minden nap. Másrészről kizárólag exkluzív borok értékesítésére sem lehet üzletet építeni, hiszen az emberek többsége középkategóriás borokat fogyaszt. Mi egy optimális ajánlatot kínálunk. Egy üveg bor még sosem maradt nyitva egy hétnél tovább, pedig speciális technológiánk és eszközeink lehetővé tennék a borok felbontást követő egy hónapig történő frissen tartását is. Ugyanakkor statisztikáink azt mutatják, hogy az emberek szeretik maguk kiválasztani az italaikat és különböző fajtákat végig kóstolni” – osztotta meg tapasztalatait az ügyvezető-igazgató.

Easy Beer

Az Easy Beer éttermekben elérhető sörválaszték még nagyobb, mint boros társa esetében – a vendégek 200 különböző sörfajta közül választhatnak.

Az Easy Beer éttermekben elérhető sörválaszték pedig még nagyobb, mint boros társa esetében – a vendégek 200 különböző sörfajta közül választhatnak. Sőt, jelenleg a vállalat egy automatizált whisky csapot és egy koktél készítő gépet is tesztel. „A whisky kapcsán azt tudom mondani, hogy a vásárlók elsősorban nem a jólismert márkákban érdekeltek, inkább az ismeretlenekkel szeretnek próbálkozni. Ők veszik le a poharat, rakják bele a jeget vagy ujjnyi vizet, választják ki a pontos típust, és élvezik az új ízeket” – mondta el Peter Ozols, aki hozzátette, a hálózat következő, októberben nyíló éttermében már elérhető lesz a whisky fal, ahogyan a koktél gép is. „Alkoholos és alkoholmentes italok is elérhetőek lesznek 15 csapról. Egy gombnyomás és a koktél pár másodpercen belül elkészül.”

Minden bor, sör, whisky vagy koktél mellé a konyhai személyzet egy ételt is javasol, ami kiválóan passzol a vendég által választott italhoz. Új és különböző étel-ital kombinációk rendszeresen kerülnek bemutatásra, így biztosítva, hogy a menü folyamatosan megújul. Az Easy Wine éttermi koncepcióval pedig sikerült megnyerni egy Michelin csillaggal is elismert díjnyertes séfet, akinek a tudása és tapasztalata szintén átadásra kerül a franchise partnerek számára.

Peter Ozols - Easy Wine és Easy Beer CEO

Statisztikáink azt mutatják, hogy az emberek szeretik maguk kiválasztani az italaikat és különböző fajtákat végig kóstolni” - Peter Ozols, az Easy Wine és Easy Beer hálózat igazgatója.

Spórolás a munkaerő költségeken

Az automatizált folyamatok nem csak a vendégek számára izgalmasak, de gazdaságilag is fontos előnyt jelentenek az étteremtulajdonosok számára. Jelenleg (és a közeljövőben még biztosan) az éttermi vendéglátásban realizált profit nagy részét általában elviszi a személyzet díjazása. Olyan eszközök bevezetésével, melyek automatizálják az italtöltési, -adagolási folyamatokat, jelentős költségeket lehet megspórolni. Például egy bárpultosnak, csaposnak átlagosan két percig tart elkészíteni egy Long Island koktélt, míg a gép jóval gyorsabban képes erre. Emellett az elfogyasztott italmennyiség gyakorlatilag az utolsó milliliterig elszámolásra, “hasznosításra” kerül.

Az Easy Wine és Easy Beer koncepciók esetében is biztosítva van mind az eszközök, mind pedig a szoftveres megoldások beszállítása az étteremtulajdonos franchise partnerek számára, akik egy komplex, befejezett koncepciót kapnak kézhez egy olyan bizonyított étel- és italválasztékkal, amelyet nemzetközi szakértőkből álló csapat állított össze többéves munkával. A termékkínálat éttermenként 10-20 százalékban eltérhet, és rendszeresen megújul, így a vendégek sosem unnak rá. Emellett, a hálózat eddigi tapasztalatai alapján az Easy Wine és Easy Beer egységek esetében gyakorlatilag nincs szezonalitás. „Természetesen fehér bort gyakrabban választanak melegebb időjárási viszonyok esetén, míg a vörösek télen népszerűbbek, de az egyediségnek, játékosságnak és a termékek iránti keresletnek köszönhetően éttermeink egész évben vonzó kikapcsolódást jelentenek.

A jövő éttermi koncepciója már ma elérhető

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank