2017.11.27.

Cuki, divatos, trendi

A Kioda lakberendezési és design üzletlánc franchise koncepciója egy kiskereskedelmi helyszínen hozza össze Korea legjobbjait.

A Kioda volt az első koreai lakberendezési és design üzletlánc Malajziában, ami hamar egy dinamikusan növekvő kiskereskedelmi hálózattá vált; és ez hamarosan Magyarországon is így lehet. A 2015-ben indult vállalat – melynek kínálatában a kozmetikai, elektronikai és sporttermékektől kezdve, az ajándéktárgyakon át a háztartási és konyhai eszközökig rengeteg különféle designtermék megtalálható – mindössze két év leforgása alatt 38 üzlettel bővült hazai piacán és további egy tucattal 9 másik nemzetközi piacon. Európában egyelőre még nincs jelen a márka, Magyarországon az elsők között vált elérhetővé most a vállalat koncepciója. Hazánkban egy-egy üzletért felelős egyéni franchise partnereket és országos mester partnert is keres a hálózat.

Kioda design üzlet Fotó KIODA

Az egyedi Kioda termékkínálat legfontosabb tulajdonsága a design: világhírű és kevésbé ismert designerek, fejlesztéseik, újabb és újabb ötleteik segítségével biztosítanak széles, rendszeresen megújuló és mindig aktuális választékot a Kioda üzletek.

Vállalatunk arra a meggyőződésre épül, miszerint a vásárlók pozitívan reagálnak az olyan kiskereskedelmi élményre, ami a meggyőző mögöttes koncepciót minőséggel és megfizethető termékekkel kombinálja” – ismertette Jason Tay franchise vezető. A ”koreai csavarral” ellátott, egyedi termékkínálat mellett minden Kioda üzleten tetten érhető a következetes kialakítás, a hálózat különleges hangulata, illetve a koreai és más pop-kultúrák hatásai, referenciái. „Kiskereskedelmi koncepciónk letisztultságának és egyértelműségének köszönhetően képesek voltunk egy olyan márka létrehozására, amelyet a vásárlók nemcsak a termékekkel azonosítanak, de a vásárlói élménnyel és kulturális hitelességünkkel is. Ezáltal pedig márkánk az idő múlásával egyre erősebb és értékesebb lesz” – tette hozzá a franchise vezető.

A Kioda üzletek kínálata elsősorban tehát Koreában ihletett termékeket tartalmaz a legkülönfélébb kategóriákban a kozmetikumoktól kezdve az ajándéktárgyakon át a háztartási eszközökig. A hálózat szortimentre vonatkozó ígérete a vásárlók felé, hogy a kínálat – 100 új termék bevezetésével – minden termékkategóriában legalább negyedéves rendszerességgel megújul, aminek köszönhetően mindig aktuális és trendi marad.

Kioda termékek

A Kioda egyéni (single) franchise és mester franchise partneri együttműködési lehetőséget is kínál Magyarországon a hazai vállalkozók számára. Míg az egyéni franchise lehetőség egy Kioda concept store kialakítását és üzemeltetését jelenti, addig a mester franchise partnertől legalább három üzletnyitást követel meg a franchise rendszergazda. Ugyan mind a franchise, mind pedig a mester franchise szerződés alap esetben öt évre szól, a mester franchise partner befektetése és bevételi forrásai is jóval komplexebbek, mint az egyszeri franchise licence átvevők esetén. Ugyanis az említett legalább három üzlet megnyitásához elegendő tőke mellett egy magasabb, Magyarországon 100 ezer dollárra (kb. 26 millió forintra) rúgó mester franchise licence díjjal is számolni kell. Ezért cserébe a mester partner országos kizárólagosságot, a franchise licence tovább értékesítési jogát (7.500 $ franchise átvevőnként), valamint egyszeri díjkedvezményt és a helyi, országos hálózat beszerzési forgalmának 2 százalékában meghatározott jutalékot is kap.

Egy átlagos Kioda üzlet alapterülete 140 m2. A kialakítási költségek, így pedig a teljes befektetés mértéke nagyban függ a helyszín és az ingatlan állapotától – a hálózat eddigi tapasztalatai alapján az üzletnyitás átlagos tőkeigénye 160 és 280 ezer dollár (kb. 42-75 millió forint) között van. Ez magába foglalja az egyszeri licence díjakat, minden kialakítási munkálatot, eszközt, berendezést, felszerelést, betanítást, kapcsolódó költségeket, valamint az első árukészletet is.

A franchise központ már az üzletnyitást megelőzően is teljeskörű támogatást nyújt az üzleti tervezés, kialakítás, beszerzés és betanítás területeken, ahogyan az együttműködés teljes ideje alatt is a partnerek rendelkezésére áll PR és marketing támogatás, beszerzési kedvezmények, továbbképzések formájában. „Partnereink és csapattagjaik fiatalos, energikus személyekből állnak, akik szenvedélyesek és elhivatottak egy erős márka és kiskereskedelmi élmény megteremtése mellett. Hálózatunk szervezeti struktúrájában nagy hangsúlyt kap a gyors reakció idő, döntéshozatal, és mindenki véleménye számít. Fontos, hogy mindenki szeresse a munkáját, partnereinket kifejezetten bátorítjuk, hogy amilyen gyakran lehet, osszák meg velünk javaslataikat, ötleteiket.”

Cuki, divatos, trendi

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank