Franchise átvevőinket partnerként kezeljük és fontosak számukra, hiszen együtt, közösen építjük a hálózatot. Hozzáférhetnek az üzleti kimutatásainkhoz, hogy tisztán lássák a folyamatokat. Ennek köszönhetően közösen tudunk fejlődni és egymástól is tudunk tanulni.
– Cojocaru Ruslan, a Tucano Coffee alapítója.
Szerda
2017.10.04.
Az egyik legújabb kávézó franchise, az elmúlt években rohamosan fejlődő Tucano Coffee alapítójával beszélgettünk a vállalkozás múltjáról és jövőbeli terveiről.
 

A Tucano Coffee egy nemzetközi kávézólánc, amely szerte a világon népszerűsíti "Love.Peace.Coffee." filozófiáját. Ezt a mottót elsősorban az a rock’n’roll időszak és a hippi szubkultúra inspirálta, ami során az emberek kiálltak filozófiájuk, értékrendjük mellett, és vágytak a természethez való visszatérésre a szereteten, pacifizmuson, szabadgondolkodáson keresztül. A 2011-ben alapított, és az elmúlt években rohamosan fejlődő Tucano Coffee alapítójával, Cojocaru Ruslan-nal beszélgettünk a vállalkozás múltjáról és jövőbeli terveiről.

Össze tudnád foglalni a Tucano Coffee történetét? Hogyan született meg a vállalkozás és hogyan vált nemzetközi franchise márkává?
A Tucano Coffee-t az utazás szeretete, a világ iránti érdeklődés, a hippi kultúra és életérzés hívta életre. Ebből is származik a szlogenünk: "Love. Peace. Coffee." Nagyon sokat utaztam a világban és minden alkalommal kipróbáltam a különböző kávézókat, azok saját termékeit. Hazatérve Moldovába pedig ráébredtem, hogy mennyire hiányoznak az ilyen típusú kávézók a fővárosból, Chisinau-ból, így eldöntöttem, hogy megnyitom az első kávézóm.
Természetesen hosszú út vezetett odáig, míg megszületett a végleges koncepció. A folyamat 2010-ben kezdődött és másfél évig tartott, míg kialakítottuk az arculatot és a kínálatunkat. A kivitelezést követően 2011 novemberében nyitottuk meg első egységünket. Ezt követően kezdett el fejlődni a vállalat Moldovában és Romániában. Már ekkor gondoltunk arra, hogy franchise hálózattá alakuljunk, de még nem ez volt számunkra a legfontosabb. Később egy alkalommal betért hozzánk egy sikeres üzletember, akinek annyira tetszett a koncepció, hogy rögtön meg szerette volna vásárolni a franchise jogokat. Ez adta az első lökést, melynek köszönhetően kidolgoztuk a franchise rendszerünket, amely sikeresnek bizonyult. Azóta nagyon sokat fejlődtünk és egyre több egységet nyitunk.

Mik a legfőbb, központi elemei a Tucano Coffee franchise koncepciónak? Mi különböztet meg titeket a versenytársaktól?
Mi csak frissen pörkölt és nagy figyelemmel válogatott kávékat használunk, melyeket a világ legjobb termő területeiről válogat a fő barista szakértőnk. Csak a legkiválóbb eszközöket használjuk, mint Marzocco kávégépek és Mahlkonig kávédarálók. A lágy és közepes pörkölésű kávékat részesítjük előnyben, így minden aromát és olajat megőrzünk a kávészemekben. Nagy figyelmet fordítunk a személyzet képzésére is. Baristáink a nemzetközi SCAE képzésen esnek át, mielőtt elkezdik munkájukat.
A kávéink és kávés italaink mellett a több mint 30 féle sajttorta kínálatunkra is büszkék vagyunk, melyek különleges, saját receptek alapján készülnek.
A kávézóink egyedi atmoszférával rendelkeznek, nagy gonddal alakítottuk ki a belső designt. Etnikus elemek keverednek modern megoldásokkal. Emellett szívesen szervezünk esteket, látunk vendégül érdekes személyiségeket és zenészeket. Gitáresteket és kávé szemináriumokat is rendszeresen tartunk.
Franchise átvevőinket partnerként kezeljük és fontosak számukra, hiszen együtt, közösen építjük a hálózatot. Partnereinknek nagyobb mozgásteret is biztosítunk támogatásuk mellett. Több beszállító, bútor és berendezés közül válaszhatnak, amelyek megfelelnek az általunk meghatározott standardnek. Hozzáférhetnek az üzleti kimutatásainkhoz, hogy tisztán lássák a folyamatokat. Ennek köszönhetően közösen tudunk fejlődni és egymástól is tudunk tanulni. Az átláthatóság nagyon fontos számunkra, és mindig szívesen tartunk bemutatókat a termékeinkkel, árpolitikánkkal, üzleti stratégiánkkal kapcsolatosan.

Az elmúlt hat évben nagyon gyors növekedést tudhatott magáénak a Tucano Coffee. Mik voltak a fejlődés sarokkövei?
Valóban, a Tucano Coffee gyorsan növekszik. 2011-ben nyitottuk a legelső egységünket. Ezt követően 2013-ban nyílt meg az első bevásárlóközpontban kialakított üzletünk. 2014-ben indítottuk útjára franchise rendszerünket és nyílt meg az első külföldi egységünk Bukarestben. 2015-re már hét egységünk volt Romániában, és megjelentünk az Egyesült Arab Emírségekben. 2017-ben Oroszországban is megkezdtük a terjeszkedést, Szentpéterváron nyitottunk kávézót, majd Kirgizisztánban is. 2018 elején pedig megnyitjuk első egységeinket az Egyesült Királyságban, Németországban és Kazahsztánban.

Mik a tervek a jövőre nézve? Magyarországon is célkeresztben?
Igen az idei évben Kelet-Európára koncentrálunk, amellett hogy fontos számunkra az orosz piac további fejlesztése, illetve a FÁK-országok is. A következő lépésben pedig Ázsia és a hatalmas kínai piac felé szeretnénk fordulni. Természetesen a magyar piac is kulcsszerepet játszik a terjeszkedési stratégiánkban, hiszen hidat képez nyugat és kelet között. Elég közel van hozzánk, hogy keleti országként tekintsünk rá, de közben nagyon is nyugati. A nyugat-európai hagyományok nagyon erősen jelen vannak, mint például a nyitottság az újdonságok felé. Egyedi és különleges a kávéházi kultúra, a fogyasztók tájékozottak és kifejezetten edukáltak. Nagy lépés lenne számunkra meghódítani a magyar piacot, ahonnét tovább tudnánk terjeszkedni a nyugati országok irányába.

Milyen az ideális Tucano Coffee franchise partner? Milyen képzettségre és anyagi háttérre van szükség ahhoz, hogy valaki franchise partnerré válhasson?
Nagyon fontos számunkra, hogy partnereink egyetértsenek az általunk képviselt értékekkel: nyitott gondolkodás, környezettudatosság, csapatmunka, szeretet, béke, kávé. Imádjuk azokat az embereket, akiknek jó megérzéseik vannak, nyitottak az új kalandokra, új helyekre és életstílusokra. Ezek mellett természetesen saját tőkére is szükség van, amelyet be tudnak fektetni első Tucano kávézójukba.

Milyen támogatásra számíthatnak a leendő franchise partnerek a központtól?
Hivatásunk, hogy partnereink mellett álljunk a kezdetektől fogva és ellássuk őket az összes fontos információval és segítséggel, melyekre szükségük van. Kezdve a megfelelő helyszín megtalálásában nyújtott segítséggel egészen az online és személyes tréningekig. Logisztikai központunknak köszönhetően partnereink mindig a legjobb árakon juthatnak hozzá a berendezésekhez, bútorokhoz, eszközökhöz, fogyóeszközökhöz. A nyitás előtt egy héttel csapatunk a helyszínen segíti a partnert, majd a nyitást követő hétben is minden támogatást megad. Természetesen a marketing támogatásról sem feledkezhetünk meg, illetve a közvélemény és piackutatási eredményeinket is mindig megosztjuk az optimális fejlődés érdekében.

Mik a pénzügyi elvárások és franchise díjak a franchise partneri együttműködést tekintve?
Minden pénzügyi elvárásunk elérhető a nagyközönség számára. Fontos számunkra az átláthatóság, így bárki hozzáférhet az ajánlatainkhoz. A Franchising.hu franchise katalógusában, valamint a Tucano Coffee honlapján az adatok mellett sok hasznos egyéb információ is elérhető.


Kovács Márton
journalist

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.