„Ez nem csak egy szolgáltatás, ez misszió!”

Ha valaki kipróbálja az Indiso terápiát, utána a hatásosság nem lesz kérdés" - egyre többen fordulnak a természetes egészségügyi megoldások felé, és ezen belül a sóterápia is egyre népszerűbb az allergiával vagy egyéb légúti megbetegedéssel küzdők körében.
Szerda
2017.09.27.
Petrov Krisztina háromgyermekes anyukaként vágott bele saját franchise vállalkozásába, miután találkozott az Indiso sóterápiával.
 

Kirsztina 2016 júniusában csatlakozott az Indiso franchise hálózatához. Franchise partnerré válása előtt alkalmazottként dolgozott pénzügyi és idegenforgalmi területen. Az Indiso terápiát – amely természetes egészségügyi megoldást kínál az allergiával és egyéb légúti betegségekkel küzdő páciensek számára – hét évvel ezelőtt ismerte meg családjával. „Kisfiammal együtt krónikus légúti betegséggel kezdtünk bele egy kúrába, ami rendkívül hatékonynak bizonyult. Később kisebb gyerekeinket is vittük megelőzés céljából, valamint enyhébb légúti betegségekkel” – mesélte az első benyomásáról.

2016 tavaszán épp terápiára járt gyermekeivel, amikor értesült a szegedi Sóklinika üzemeltető-váltásáról. Elmondása szerint még aznap este leültek férjével, hogy megbeszéljék a franchise partneri lehetőséget és a szegedi Sóklinika üzemeltetésének átvételét. „Három gyermekes anyukaként kötetlen és inspiráló lehetőséget kerestem, így azonnal felkeltette az érdeklődésemet” – mondta el Krisztina. Beszélgetésük után rögtön bele is kezdett az egyeztetésekbe a franchise központtal. Először emailen és telefonon keresztül tájékozódott a lehetőségről, majd pár napra rá személyes találkozó keretein belül történt a részletek átbeszélése. „Kölcsönös volt a szimpátia, így a központ elkészítette a szerződéstervezetet, mi ezzel párhuzamosan intéztük a cégalapítással kapcsolatos teendőket. Körülbelül két hét alatt lezajlott minden, a Kft-t bejegyezték, megtörténhetett az átadás, átvétel.”

Krisztináék a nyári időszakban vették át a Szeged belvárosában található Sóklinikát, amikor az Indiso szezonalitása gyengébb. „Ez abból a szempontból jó volt, hogy volt időnk belerázódni a dolgokba, beszerezni valamennyi engedélyt és elvégezni néhány olyan munkálatot, amit fontosnak tartottunk. A nyár ugyanakkor nehézséget jelentett a finanszírozás szempontjából.“ Jelenleg a befektetési időszak első évén vannak túl, ezért a vállalkozás teljesítménye még hullámzó, vannak nehezebb, de kiemelkedő időszakok is. „Hosszú távú célokkal vágtunk bele a vállalkozásba, talán most vagyunk túl a bevezetés időszakán, a kezdeti befektetés megtérülésére 15 hónapon belül nem is számítottunk. Az eddigi tapasztalatok alapján bízunk benne, hogy a következő időszakban, rövid távon megtérül a befektetés.”

Minden vállalkozás esetében vannak kezdeti nehézségek. A franchise világában éppen ezért előnyt jelent, hogy a franchise központ mindenben segíti az átvevőket, ellátja őket minden fontos információval. Az Indiso központ támogatásának köszönhetően Krisztina is könnyebben lendült túl a kezdeti időszakon. Az Indiso rendkívül gazdag szakmai anyaggal rendelkezik. A központ munkatársai grafikai anyagok szerkesztésével, PR cikkekkel, hirdetések elkészítésével segítik az egységes marketing tevékenységét. Évente van Indiso partnertalálkozó, amin meghívott eladók, trénerek is részt vesznek, valamint tapasztalatcserére is van lehetőség. Ugyanígy a fejlődést segíti a központ által szervezett és lebonyolított értékesítési tréning, erre a területre szakosodott trénerrel. „Számomra hatalmas segítség a rendezett, áttekinthető, igényes egészségügyi háttéranyag, amit üzleti találkozások alkalmával a páciensek, partnerek kezébe tudok adni” – jegyezte meg.

Az Indiso franchise hálózat országosan 14 egészségügyi száraz sóterápiás klinikával rendelkezik. Emellett nemzetközi klinikai kutatások előkészítése is folyik, melyek bázisa hazánk és Kína mellett az Egyesült Királyság, a Kingston University lesz.

Az egyik kulcsfontosságú terület a vállalkozások életében a marketing. Új üzemeltetőként nagyon sok orvossal vették fel a kapcsolatot, több promóciós megállapodásuk volt különböző partnerekkel, így próbálták elérni leghatékonyabban a célcsoportjukat. „Még mindig nem tud rólunk sok olyan orvos, aki minden bizonnyal szívesen ajánlaná az Indisot kiegészítő terápiaként a gyógyszeres kezelés mellé, sok olyan anyuka, akinek folyton beteg a gyereke az oviban, sok olyan idős ember, akinek óriási segítség lenne a mindennapokban, ha a kezelésekre járna” – majd hozzátette, hogy nagyon szeretne a sportoló társadalom felé is nyitni. „Nagy vágyam, hogy az Indiso terápia az edzéstervek része legyen, hogy egy magyar fejlesztésű termék a betegségek elleni harcban vívott egyéni sikerek mellett segítse a magyar sportsikereket is.”

Az eddigi tapasztalatok alapján az Indiso franchise hálózathoz való csatlakozást Krisztina elsősorban azoknak ajánlja, akik valami olyannal szeretnének foglalkozni, ami másoknak is hasznára van. Kiemelte, hogy fontos a személyes tapasztalat, a meggyőződés. „Ha valaki kipróbálja az Indiso terápiát, utána a hatásosság nem lesz kérdés, ugyanakkor fontos, hogy azonosulni tudjunk az általunk kínált megoldással. Ebben fontos szerepe van annak, hogy valakinek gondolkodásában, életvitelében, egészségtudatosságában megvan-e erre az affinitása, hitelesen tudja-e képviselni az Indiso értékeit.”

Franchise átvevőként, vállalkozóként emellett fontosnak tartja a megfelelő üzleti hozzáállást is, azt hogy egy vállalkozás esetében törekedni kell minél pontosabb költségvetés és piacfelmérés készítésére. „Ha valaki úgy dönt, hogy belevág: higgadtan gondolja végig, hogy melyek azok a területek (munkaerő-szerzés, marketing, adminisztráció, értékesítés) amiben jók, a többiben bátran kérjenek segítséget!


Kovács Márton
journalist