2017.06.16.

Franchise márkák a legnagyobbak között

Elkészült a 100 legértékesebb márka rangsora. A vezető tech-óriások mellett ismert franchise márkák is helyet kaptak a listán.

Elkészült a világ 100 legértékesebb márkájának ranglistája. A Millward Brown marketing és márkatanácsadó vállalat által készített BrandZ Top 100 tanulmány a világon az egyetlen olyan rangsor, amely a pénzügyi adatok mellett potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja a márkaértékek meghatározásához. A jelentés elkészítéséhez több mint 3 millió vásárlót kérdeztek meg globálisan, mintegy 120 ezer márka kapcsán. A listát évek óta a technológiai óriás cégek vezetik, de idén több ismert gyorsétterem franchise hálózat is bekerült a legjobbak közé.

BrandZ Top 10 - 2017 Fotó Kantar Millward Brown / BrandZ™

10 éves viszonylatban a gyorséttermi szektor márkaértékének növekedése kimagasló, összesen több mint 250 százalékos gyarapodást könyvelhettek el a legnagyobb franchise hálózatok.

A világ legértékesebb márkája a Google, melynek márkaértéke eléri a 235,581 millió dollárt, így egy év alatt hét százalékkal növekedett. A második helyen a három százalékos növekedést elkönyvelő Apple áll 234,671 millió dolláros márkaértékével, a harmadik helyen pedig a Microsoft 143,222 millió dollárral. A technológiai szektor értéke kimagasló, több mint ezer milliárd dollár. A listán szereplő száz márkának az összesített értéke nyolc százalékkal nőtt egy év alatt, 3400 milliárd dollárról 3600 milliárd dollárra.

A rangsoron a legismertebb és legnagyobb franchise márkák, a gyorsétteremláncok is kaptak helyet. Idén a legnagyobb forgalmú franchise hálózat, a McDonald’s a tizedik legértékesebb márka a világon, melynek értéke 97,723 millió dollár. Az előkelő rangsor 22. helyén a Starbucks, 45. helyén a Subway, 81. helyén pedig a KFC áll.

Franchise márkák a legnagyobbak között

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank