"A jelenlegi forgalom kiszolgálásánál sokkal többre vagyunk képesek: fénykorunkban mintegy ezer autóval dolgoztunk, ma viszont ezzel szemben - csúcsszezonban is - mindössze 700 gépkocsira van kereslet."
Hétfő
2012.06.11.
Így jellemezte a magyarországi Hertz helyzetét Kozák József, a hálózatot üzemeltető Mercure Rent a Car ügyvezető igazgatója.
 

Itthon jelenleg hány irodája van a Hertz-nek?
Budapestet és a repülőteret is beleértve 12 irodánk üzemel, de a közeljövőben Nyugat-Magyarországon nyílik új kirendeltségünk. A budapesti irodákat saját üzemeltetésben működtetjük, valamennyi vidéki irodánkat pedig vállalkozó partner működteti, subfranchise-ként. Az alapelv az, hogy mi adunk mindent: "pénz, paripa, fegyver", vagyis a beruházáshoz szükséges tőkét, gépkocsi flottát, és a Hertz know-howt - a vállalkozó pedig a tudását, kapcsolatrendszerét, szorgalmát és munkáját hozza a házasságba.
Jelenleg azonban nem azokat az időket éljük, amikor bővülhetne a hálózat: a Hertzről azt szoktam mondani, egészséges, csak le van fogyva. A jelenlegi forgalom kiszolgálásánál sokkal többre vagyunk képesek: fénykorunkban (2007) mintegy ezer autóval dolgoztunk, ma viszont ezzel szemben csúcsszezonban is (Forma 1 Magyar Nagydíj) mindössze 700 gépkocsira van kereslet.

Kikből tevődik össze Magyarországon a Hertz ügyfélköre?
Ügyfeleinknek körülbelül fele külföldi, fele pedig belföldi illetőségű bérlő. A külföldieken belül 60-65% üzleti, a fennmaradó pedig ’leasure’ utazó. A belföldi ügyfelek 90%-a céges bérlő.

Minimum hány gépjármű szükséges egy új iroda nyitásához?
Minimum 20 gépkocsival kell/lehet elindulni, ezeket mi biztosítjuk az új partnernek, feltéve ha ígéretes üzleti tervet dolgoz ki és vállalja a szerződésben rögzített kötelezettségeket. Az autómárkák adottak, de folyamatosan megújul a kínálat. Gépjárműveink átlagéletkora 3,7 hónap, átlagosan fél éves korban újra cseréljük őket - ez garanciája az egyenletes, megbízható minőségnek, műszaki-esztétikai állapotnak.

Hogyan oldható meg a gépjárművek helyváltoztatásának logisztikája?
Ez egy bonyolult folyamat, és napi szervezést igényel - például Párizsban leadják egy gépkocsinkat, melyre két nappal később itthon foglalás van. Ezt a funkciót egy ’car control’-nak nevezett szervezeti egység látja el. Minden országban van ilyen egység , akik napi - szükség esetén óránkénti - egyeztetést végeznek. Egy példa: két évvel ezelőtt áprilisban, mikor a légtérzár volt, két nap alatt 160 gépkocsinkat vitték szanaszét Európába - Madridtól Oslóig - és leadták az ottani Hertz kirendeltségen. Két hét alatt valamennyi gépkocsink hazakerült a car control hatékony munkájának köszönhetően.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró