2017.08.07.

40 éve a kávéiparban

A PJ’s Coffee 28 évvel ezelőtt kezdte meg franchise hálózatának kiépítését az USA-ban. Most Magyarországon keresnek exkluzív partnert.

A PJ’s Coffe of New Orleans közel 40 éves hagyományokkal rendelkezik a kávékészítés és kávéfogyasztás kultúrája terén. A vállalatot 1978-ban alapította Phyllis Jordan (P.J.), aki New Orleansban nyitotta meg első kávézóját, és aki a gourmet-kávézás egy igazi úttörője volt. Ahogy az első PJ’s kávézóban, úgy a többiben is a minőség jelentette a legmagasabb prioritást, és így van ez ma is: a hálózat a Föld minden szegletébe ellátogat Szumátrától Etiópiáig, Kolumbiától Kenyáig, hogy kizárólag a legjobb minőségű kávébabokat válogassa össze. A PJ’s kávézók vendégeinek olyan klasszikus fekete kávékat, eszpresszókat és különböző jeges kávékat szolgálnak fel, amelyekben megmarad a kávébab egyedi íze és aromája. A kávézók emellett különböző koktélokat, gyümölcsturmixokat, teát, forró csokoládét és szendvicseket, salátákat is kínálnak.

PJ's Coffee of New Orleans kávézó Fotó PJ's Coffee of New Orleans

A PJ’s kávézók alapterülete 30-150 négyzetméter között lehet, attól függően, hogy klasszikus kávéházi helyszínről vagy bevásárlóközpontban kialakított kioszkról van szó – de a hálózat rendelkezik mobil üzletformátummal is.

A PJ’s kávézólánc jelenleg 65 egységet számlál az Egyesült Államokban, melyek közül 20 működik az 1989-ben útjára indított franchise hálózat részeként. William Edwards, a márka és a franchise hálózat európai fejlesztéséért felelős EGS vállalat igazgatója a Franchising.hu megkeresésére elmondta, a vállalat olyan mester franchise partnerrel szeretne együttműködni a nemzetközi piacokon, így Magyarországon is, aki elkötelezett a márka fejlesztése és a minőségi kávékultúra mellett.

A jövőbeli magyarországi partnernek egy, a gasztronómia ágazatban erős és piacorientált vállalatnak kell lennie. Elvárás a magyarországi piac és vásárlói szokások pontos ismerete. Az ideális jelöltnek emellett megfelelő anyagi forrásokkal is kell rendelkeznie az exkluzív franchise licence megvásárlásához és legalább 5 kávézó megnyitásához” – avatott be az igazgató, hozzátéve, hogy a mester partnernek így legalább kétmillió dolláros beruházás megvalósítására kell képesnek lennie.

A franchise központ az országos kizárólagosság és teljes know-how átadás mellett segít a megfelelő helyszínek kiválasztásában, a marketingstratégia kidolgozásában, valamint sales- és marketinganyagokat, eszközöket és átfogó oktatást is biztosít. „A képzés az Egyesült Államokban zajlik, és 2-4 hétig tart. A képzéseken kötelező részt vennie a leendő franchise partnernek, valamint azoknak az alkalmazottaknak, akik részt vesznek a kávézók megnyitásában és üzemeltetésében” – kommentált William Edwards.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank