2017.01.16.

Amerikai gasztronómia Magyarországon

Exkluzív franchise jogot kínál a Denny’s a magyar piacon. A franchise partnerek három üzletformátum közül választhatnak.

Hazai piacán, az Egyesült Államokban a Denny’s egyet jelent a klasszikus családi étterem, alkalmi vendéglő fogalmával, ahol olyan tipikusan amerikai ételeket szolgálnak fel, mint a palacsinta, omlett, gofri, hamburgerek, steakek, szendvicsek. A vendégek több mint 60 éve dönthetnek a Denny’s mellett reggelijük, ebédjük vagy vacsorájuk elfogyasztásához, és jelenleg világszerte több mint 1700 éjjel-nappal nyitva tartó étterem működik 14 országban. A márka azonban még nincs jelen minden európai országban, és a Denny’s mester franchise partnerek bevonásával szeretne változtatni ezen.

Denny's étterem Fotó Denny's

A Denny’s nem csak Közép és Kelet Európában, de Ázsiában és a Közel Keleten is bővíti hálózatát. Jelenleg a tőzsdén jegyzett franchise hálózat egységei több mint 30 millió vendéget szolgálnak ki havonta.

A Denny’s közép-európai (gy magyarországi) terjeszkedéséért felelős Edwards Global Services (EGS) vállalat vezetője, William Edwards elmondta, hogy terveik szerint étteremnyitásokra sor kerülhet a régiós és magyarországi repülőterek közelében, egyetemek, főiskolák területén, bevásárló központokban, de a főbb városi csomópontoknál is, különösen az olyan helyszíneken, ahol nagy az autós és gyalogos forgalom. „Úgy gondoljuk, hogy eljött az európai fejlesztések és megjelenések ideje a különböző piacokon, különös tekintettel a közép- és keleteurópai régióra. Tisztában vagyunk azzal, hogy nem mi vagyunk az egyetlen amerikai márka, amely a vendégek megnyeréséért küzd, de úgy látjuk, hogy a térség nyitott az olyan új elképzelések felé, amelyek megfelelnek a vendégek elvárásainak és kívánságainak” – mondta el az igazgató.

Háromféle üzlettípus

A Denny’s franchise hálózatában háromféle étteremformátum is elérhető a franchise partnerek számára. Méretében a legkisebbnek számító, átlagosan 70 és 250 m² alapterületű üzletformátum elsősorban a bevásárló központok, repülőterek, busz- és vasútállomások közönségének lett megalkotva. A klasszikus, különálló Denny’s éttermeket 300-800 négyzetméterre tervezték forgalmasabb utak és autósforgalom közelébe, bár van példa ezen üzletformátum kialakítására bevásárlóközpontban is. A harmadik üzlettípus az ún. Denny’s on-the-go, melyet úgy terveztek, hogy a főbb városi (elsősorban gyalogos) csomópontok mentén, 250-500 négyzetméteren megépíthető legyen.

A Denny’s elsősorban olyan mester franchise átvevőt (Area Licencee-t) keres egy marketing orientált, az éttermi vendéglátás vagy kapcsolódó ágazatban tapasztalt partner személyében, aki bevezetné az amerikai márkát a magyar piacra, és vállalja legalább 5 étterem megnyitását 5 év alatt. Ugyan – többek közt pont a többféle üzletformátum és üzletnyitási lehetőség miatt – csak becslések érhetők el, de a jövőbeli franchise partnernek nagyjából 5 millió dollárral kell rendelkeznie a projekt megvalósításához. A franchise együttműködéshez kapcsolódó további díj a havi royalty, ami a forgalom 5,25 százalékát teszi ki, valamint az értékesítés 3,75 százalékát kötelezően marketing- és reklámtevékenységre kell fordítani. A teljes befektetés – a tapasztalatok alapján – nagyjából 2 év alatt térül meg.

Amerikai gasztronómia Magyarországon

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank