A Wendy’s is a franchise-ra összpontosít

A Wendy’s hálózata 6500 saját hatáskörben és franchise rendszerben üzemeltetett éttermet fog össze 30 országban. A hamburgerlánc az idei teljes pénzügyi évben 1,5 százalékos növekedésre számít a legalább egy éve működő üzletek forgalmában.
Kedd
15.11.2016
A “totális-franchise” irányába fordult a világ harmadik legnagyobb burgerlánca. Az év végéig befejeződik a refranchising program.
 

Az amerikai Wendy’s étteremlánc jelentős profitnövekedést jelentett az idei harmadik negyedévben, melyet a drasztikus költségcsökkentés, és még inkább a franchise felé fordulás eredményezett, a saját, vállalati üzletek folyamatos értékesítése mellett. Az október másodikával zárult negyedévben a vállalat nyeresége - a teljes árbevétel 22 százalékos esése mellett is - több mint ötszörösére nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A refranchising stratégia, azaz a saját éttermek értékesítése, átadása franchise partnerek számára, kifizetődni látszik. Az Ohio államban székelő vállalat közölte, jó úton haladnak afelé, hogy az év végére 5 százalék alá vigyék a saját éttermek arányát a teljes hálózaton belül. Ez további 315 étterem értékesítését jelenti még az idei évben.

A szilárd harmadik negyedéves eredmények már megmutatták a márka-átalakulásért tett erőfeszítéseink pozitív hozadékait” - nyilatkozta Todd Penegor elnök-vezérigazgató. “Annak ellenére, hogy az előző évhez képest 433-mal kevesebb étterem működik saját, vállalati tulajdonban, képesek voltunk egy magas profit elérésére, a franchise rendszerhez kapcsolódó bevételek nagyobb arányú hozzájárulásával.” A hamburgerlánc bevételei 364 millió dollárra (kb. 105 milliárd forintra) rúgtak a legutóbbi negyedévben, az elemzők által vált 344,3 millió dollárral ellentétben.

Úgy tűnik, a franchise óriások körében egyre népszerűbbé válik a refranchising stratégia, és - egyre kevesebb saját üzlet megtartása mellett - mind inkább a franchise partnereknek engedik át a teret. Hasonló programba, átszervezésbe kezdett bele a franchise ikon McDonald’s is 2015 elején, melynek keretében a franchise szerződés alapján működő éttermeinek arányát az akkori 81 százalékról 91 százalékra kívánta növelni, ami több mint 3000 saját étterem átadását jelentette. De a hamburgerláncok globális versenyében a McDonald’s és a Wendy’s közé beékelődő Burger King is mindössze 52 vállalati egységgel rendelkezett (az összes, 13 667 étterem kevesebb mint 0,5 százalékával), mikor 2013 végén befejezte refranchising törekvéseit.


népszerű a fórumban

Új dizájn, új üzlet

Ideje felfedezni a Subway® franchise hálózatában rejlő üzleti lehetőséget! Konferenciát szervez a Subway Budapesten, hogy megosszák tapasztalataikat mindazokkal,...

1 hozzászólás
utolsó 06.03.2018
Az étteremlánc, amely még Barack Obamát is rajongói közt tudhatja

Azoknak, akik érdekeltek a Five Guys által kínált franchise lehetőségekben, érdemes ellátogatniuk a hálózat honlapjára: www.fiveguys.com/franchising.

1 hozzászólás
utolsó 04.10.2016
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 22.08.2016
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 02.08.2014
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 07.11.2013
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 24.10.2013
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 15.07.2013
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 15.07.2013