2016.11.15.
A Wendy’s is a franchise-ra összpontosít
A “totális-franchise” irányába fordult a világ harmadik legnagyobb burgerlánca. Az év végéig befejeződik a refranchising program.
Az amerikai Wendy’s étteremlánc jelentős profitnövekedést jelentett az idei harmadik negyedévben, melyet a drasztikus költségcsökkentés, és még inkább a franchise felé fordulás eredményezett, a saját, vállalati üzletek folyamatos értékesítése mellett. Az október másodikával zárult negyedévben a vállalat nyeresége - a teljes árbevétel 22 százalékos esése mellett is - több mint ötszörösére nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A refranchising stratégia, azaz a saját éttermek értékesítése, átadása franchise partnerek számára, kifizetődni látszik. Az Ohio államban székelő vállalat közölte, jó úton haladnak afelé, hogy az év végére 5 százalék alá vigyék a saját éttermek arányát a teljes hálózaton belül. Ez további 315 étterem értékesítését jelenti még az idei évben.
A Wendy’s hálózata 6500 saját hatáskörben és franchise rendszerben üzemeltetett éttermet fog össze 30 országban. A hamburgerlánc az idei teljes pénzügyi évben 1,5 százalékos növekedésre számít a legalább egy éve működő üzletek forgalmában.
“A szilárd harmadik negyedéves eredmények már megmutatták a márka-átalakulásért tett erőfeszítéseink pozitív hozadékait” - nyilatkozta Todd Penegor elnök-vezérigazgató. “Annak ellenére, hogy az előző évhez képest 433-mal kevesebb étterem működik saját, vállalati tulajdonban, képesek voltunk egy magas profit elérésére, a franchise rendszerhez kapcsolódó bevételek nagyobb arányú hozzájárulásával.” A hamburgerlánc bevételei 364 millió dollárra (kb. 105 milliárd forintra) rúgtak a legutóbbi negyedévben, az elemzők által vált 344,3 millió dollárral ellentétben.
Úgy tűnik, a franchise óriások körében egyre népszerűbbé válik a refranchising stratégia, és - egyre kevesebb saját üzlet megtartása mellett - mind inkább a franchise partnereknek engedik át a teret. Hasonló programba, átszervezésbe kezdett bele a franchise ikon McDonald’s is 2015 elején, melynek keretében a franchise szerződés alapján működő éttermeinek arányát az akkori 81 százalékról 91 százalékra kívánta növelni, ami több mint 3000 saját étterem átadását jelentette. De a hamburgerláncok globális versenyében a McDonald’s és a Wendy’s közé beékelődő Burger King is mindössze 52 vállalati egységgel rendelkezett (az összes, 13 667 étterem kevesebb mint 0,5 százalékával), mikor 2013 végén befejezte refranchising törekvéseit.
A Wendy’s is a franchise-ra összpontosít
Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!
Fórum 63 téma, 109 hozzászólás- Új körömfestő technológia 1 hozzászólás utolsó: 2013.01.11.
- Indul a Fröccsbusz franchise 9 hozzászólás utolsó: 2016.06.14.
- Lengyel postacég lép a magyar piacra 2 hozzászólás utolsó: 2012.08.14.
- Munkahelyi képzéseket támogató pályázat 3 hozzászólás utolsó: 2012.08.31.
- Curves: 50 klub a cél 2 hozzászólás utolsó: 2017.04.25.
- Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak 3 hozzászólás utolsó: 2013.08.16.
- Új támogatás innovatív kkv-knak 1 hozzászólás utolsó: 2014.07.12.
- A hónap végéig nevezhet honlapjával 1 hozzászólás utolsó: 2013.12.08.
- Franchise trendek 2013-ban 1 hozzászólás utolsó: 2016.02.04.
- Hogyan szakíthat a franchise átadóval? 2 hozzászólás utolsó: 2013.11.24.