A legígéretesebb gyorséttermi franchise
Az elmúlt hat évben a gyorséttermi ágazatnak szentelt QSR magazin rendre elhozta éves kitekintését, amiben azt a 10-12 gyorséttermi koncepciót szedte össze, amelyek a legjobb megtérülést biztosítják a franchise átvevők befektetéséhez. Az idei, hetedik jelentés elkészítésébe a magazin bevonta a franchise ágazatra szakosodott, vezető piackutató Franchise Business Review (FBR) vállalatot is, így a 2016-os jelentés már nem kizárólag a pénzügyi teljesítményre koncentrál, hanem többek közt olyan szempontokat is figyelembe vesz, mint a támogatások mértéke, a hálózat növekedése, a teljes befektetés és franchise díjak mértéke vagy a rendszerszintű elégedettség. Az idei évben a magyar piacra is betörni igyekvő Arby’s étteremláncot választották a legígéretesebb gyorséttermi koncepciónak.
„Amikor teljességében vizsgálunk egy éttermi franchise koncepciót és azt az értéket, melyet a franchise tulajdonosok számára nyújt, akkor rendkívül fontos felmérni, hogy mennyire boldogok és elégedettek az étteremtulajdonos partnerek. Ugyanis ez – a pénzügyi eredmények, támogatások, belső kapcsolatok, stb. összessége – határozza meg a végső sikert, azt, hogy a franchise tulajdonos számára megérte-e a befektetés” – mondta el Eric Stites, az FBR ügyvezetőigazgatója.
És valóban, az érdeklődő franchise partnerek általában nemcsak pénzügyi aspektusokat vesznek számba a csatlakozás előtt, de olyan kérdéseket is megfontolnak, mint, hogy: van-e szavuk, érdekképviseletük a franchise partnereknek a hálózatban? Van-e egy olyan vezetői csapat, amely elkötelezett a márka fejlesztése mellett? A rendszergazda partnerként kezeli-e a franchise tulajdonosokat?
„Egyszerűnek tűnik, mégis sok márka nem ismerte még fel, hogy, ha a franchise partnerek sikeresek, akkor a franchise átadó is sikeres” – tette hozzá Eric Stites.
Az első Arby’s franchise partner csatlakozása óta eltelt két évtizedben a hálózatnak volt része a ”lentekben és fentekben” egyaránt, azonban úgy tűnik mára eljött a márka momentuma. 2015-ben az atlantai székhelyű lánc több mint 50 éves történelme egyik legmagasabb egyéves (8,1%), kétéves (13,8%) és hároméves (16,6%) értékesítés-növekedését érte el az azonos üzletek tekintetében. Emellett 2015-ben mind a saját, mind pedig a franchise egységek átlagos értékesítési volumene meghaladta az 1 millió dollárt – a márka történetében először.
„Az Arby’s inkább egy félelmet nem ismerő start-up, mintsem egy 52 éves tradicionális éttermi márka” – mondja Dave Gleason, az Arby’s franchise igazgatója. „Következetesek vagyunk az üzleti életben, termékeink fejlesztésében, autentikus marketingünkben, nem félünk hallatni márkánk hangját, és hiszünk a csapattagjainkban. A vérünkben van, hogy kicsit másképp csináljuk a dolgokat.”
Az Arby’s csak az Egyesült Államokban több mint 3200 étteremmel rendelkezik (melyek kétharmada franchise rendszerben működik), 3 kontinensen jelen lévő hálózatának forgalma pedig meghaladta a 3,5 milliárd dollárt a tavalyi évben. A márka jelenleg olyan mester franchise átvevőt keres Magyarországon, aki – kizárólagos országos partnerként – egy legalább 10 étteremből álló hálózat kiépítésére képes a következő 5-8 évben. Egy étterem megnyitása – a globális és amerikai adatok alapján – összesen 350 ezer dolláros befektetést jelent (Magyarországon várhatóan kevesebbet), aminek része az éttermenkénti 10 ezer dolláros franchise díj. Az együttműködés során a mester partnernek az árbevétel 4,25 százalékát jelentő royalty-val és a 3,75 százalékot kitevő marketing díjjal kell számolnia.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.