2016.06.01.

Lassú, jól átgondolt expanzió

Az Arby’s erős 2015-ös értékesítési adatokat jelentett Amerikában. Most ugyanezt akarják látni külföldön, pl. Magyarországon is.

Az atlantai székhelyű szendvicses gyorsétteremlánc május közepén fedte fel legújabb – 25 kuvaiti és szaúd-arábiai helyszínről szóló – franchise megállapodásának részleteit, ami a hálózat nemzetközi franchise terjeszkedésének első előre lépése 2010 óta. A nemzetközi fejlesztések egy logikus stratégiát jelentenek az Arby’s számára, ugyanakkor Paul Brown ügyvezető igazgató egy interjúban elmondta, a hálózatnak nem sietős a terjeszkedés, és egy lassú, jól átgondolt megközelítést ígért. „Elkezdtük a márka nemzetközi újjáépítését” – mondta el Brown, és hozzátette „a megfelelő piacokat és a megfelelő franchise partnereket keressük”. A közelmúltban a célpiacokhoz csatlakozott Magyarország is, amivel hazánkban is elérhetővé vált az Arby’s mester franchise ajánlata.

Arby's étterem Fotó Arby's

A nemzetközi expanzió egy gyümölcsöző vállalkozás lehet az olyan étteremláncok számára, mint amilyen az Arby’s is, ugyanis a szendvicsek széles választéka könnyen a helyi ízekhez, ízlésvilághoz igazítható.

Az Arby’s jelenleg hazai piacán, az Egyesült Államokban tud igazán domináns lenni – 3300 helyszínének többsége az USA-ban található, bár ért már el sikereket a márka például Törökországban (50 étterem) és Kanadában is. Úgy tűnik azonban, hogy egy új szakaszába ért az Arby’s expanzió, és (ha lassan is) egy intenzívebb hálózatfejlesztés vette kezdetét. Erre lehet legalábbis következtetni például abból, hogy míg a tavalyi évben az Arby’s 69 egységgel bővült világszerte, addig csak 2016 első negyedévében 138 új helyszínről állapodott meg a hálózat. Az egységszám- és hálózatnövekedés az egyik legfontosabb eleme az étteremlánc azon tervének, hogy rendszerszintű értékesítése 2018-ig meghaladja a 4 milliárd dollárt.

Az első Arby’s étterem az Ohio állambeli Boardmanban nyitotta meg kapuit 1964-ben, és mindössze egy évvel később az első franchise partnert is megnyerte magának. Az Arby’s éttermek menüje a bőségesen adagolt és prémium minőségű steakekre, baconre, csirke- és pulykahúsokra alapoz, melyekkel igyekszik minden korosztályt megcélozni, igaz legnagyobb ütemben a fiatal vásárlók száma növekszik. Amellett, hogy elsősorban a húsokban (és az abból felhasznált mennyiségben) rejlik az Arby’s különlegessége, a menüben a szendvicsek mellett találunk sültkrumplit, salátákat, desszerteket és shake-eket is.

Az Arby’s üzleti koncepciója már Magyarországon is elérhető, melynek keretében az amerikai vállalat exkluzív szerződést kínál a magyarországi hálózatfejlesztéshez. „A jövőbeli franchise partner személyében olyan komoly céget keresünk, amely jól ismeri ezt a piaci szegmenst. Emellett a partnernek kell rendelkeznie egy jó helyszínnel (vagy lehetőséggel annak bérlésére / megvásárlására), és további éttermek nyitását is vállalni kell a következő néhány évben – ami azt jelenti, hogy jelentős tőkére is szükség van a franchise partnerré váláshoz. További előny, ha a jelentkezőnek van franchise átvevőként vagy átadóként szerzett tapasztalata” – magyarázta el a hálózat partnereivel szemben támasztott követelményeket William Edwards, a márka magyarországi bevezetéséért felelős EGS vállalat vezérigazgatója.

Az Arby’s franchise rendszerében számos étterem-formátum közül választhatnak a partnerek, melyek helyigénye 60-185 négyzetméterig terjedhet. „A franchise partner minden szükséges támogatást és segítséget megkap a helyszín kiválasztásában, kialakításában és a szélesebb közönséggel történő megismertetésében. Ez magába foglalja többek közt az amerikai képzést is, ami egy 6-8 hetes oktatási programot jelent a vállalat székhelyén” – avatott be Edwards.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank