Újra célkeresztben a magyar piac
Mester franchise partnert keres Magyarországon hálózatának fejlesztéséhez az éttermet és cukrászdát egy koncepcióban egyesítő Dairy Queen (DQ). A Warren Buffet, amerikai befektető érdekeltségébe tartozó Berkshire Hathaway vállalat tulajdonában lévő márkához már több mint 6800 franchise étterem tartozik a világ közel 30 országában. A hálózat olyan partnert keres Magyarországon, akinek van tapasztalata a kapcsolódó ágazatok valamelyikében (vendéglátás, étel-ital kiskereskedelem, forgalmazás, stb.), és képes több étterem megnyitására is. A partnertoborzási folyamat során a hálózat kizárólagos képviseletét a PROFIT system nemzetközi franchise tanácsadó cég látja el Magyarországon.
A több mint 75 éves múlttal rendelkező Dairy Queen nem egy klasszikus amerikai étteremlánc, sikeresen különbözteti meg magát például a szokásosnál jóval szélesebb termékkínálatával is. Amellett, hogy a Dairy Queen éttermekben hamburgerek, hot-dogok, saláták és szendvicsek sorából választhatunk, a márka elsősorban édességeire építette hírnevét. Így a menü nem csak egy étterem, de egy cukrászda kínálatát is felsorakoztatja, és találunk benne egyúttal csavaros fagylaltokat, fagylalt alapú édességeket, süteményeket, desszerteket, gyümölcsturmixokat is. Egy másik fontos különbség a többi gyorsétterem lánchoz képest, hogy a Dairy Queen egységeiben pincérek szolgálják fel az ételeket, és az éttermek belső kialakításával is elsősorban a családokat és fiatalokat szólítják meg.
A Dairy Queen olyan partnert keres pénzügyileg erős vállalatok és vállalkozók személyében a magyarországi megjelenéshez és hálózatfejlesztéshez, aki képes a nyugati típusú és színvonalú szolgáltatás biztosítására, egy hatékony ellátási lánc kiépítésére Magyarországon, és jól ismeri a hazai piacot. „Legyen szó magánszemélyről vagy cégről, mi elsősorban olyan partnert keresünk, aki hosszú távon szeretne ezzel foglalkozni. A helyi piacismeret, tapasztalat és kiépített kapcsolati háló előnyt jelent, és természetesen szükséges a vállalkozói szemlélet és elegendő tőke megléte is” – avatott be egy korábbi interjúban Amir Kremer, a Dairy Queen fejlesztési igazgatója.
A mester franchise (Area Devlopment) szerződés 15 évre szól, amely további 10 évvel hosszabbítható. Az exkluzivitást, valamint a márka- és joghasználatot ellentételező belépési díj pontos összege a kizárólagos terület nagyságától függ. Az egyszeri belépési díj mellett a jövőbeli magyarországi partnernek minden étterem megnyitása előtt is kell egy franchise díjat fizetnie. A Grill & Chill típusú önálló éttermek esetén ez 35.000 dolláros (kb. 9,5 millió Ft), míg a kisebb alapterületű kioszkok, üzletszigetek esetén 15.000 dolláros (kb. 4,1 millió Ft) további kiadást jelent.
A Dairy Queen már több ízben is próbálta megvetni a lábát Európában, a ’90-es években Olaszország, Ausztria és Szlovénia mellett Magyarországon is nyitott éttermet a hálózat. Azonban akkor hazánkban (ahogy a többi európai piacon is) végül a kivonulás mellett döntött a vállalat. A Dairy Queen azóta többször is fontolóra vette a visszatérést, de erre, az öregkontinensen egészen tavaly áprilisig várni kellett. Egy évvel ezelőtt azonban a Dairy Queen – másfél évtizedes kihagyás után – visszatért Európába. A Lengyelországban megnyitott első európai étterem egy lazább (a piaci környezethez és helyi szokásokhoz igazított) koncepció, valamint a közép-európai expanzió zászlóshajója is egyben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.