Kozmetikum- és parfümüzlet négyezer eurótól

A Beauty Cosmetics és a Creme Bar rendszerében sem jelenik meg semmilyen, a franchise együttműködéshez kapcsolódó rendszeres díj, mint pl. royalty, marketing vagy oktatási hozzájárulás.
Hétfő
2016.05.02.
Egyéni franchise és országos mester franchise ajánlatát is elérhetővé tette Magyarországon a Beauty Cosmetics.
 

A Beauty Cosmetics márka 2001-ben indult útjára Lengyelországban, eleinte bevásárlóközpontokban kialakított üzletszigeteken értékesítettek kozmetikai termékeket. A portfólió 2006-ban bővült a vállalat saját gyártású kimért parfümkollekciójával. A parfümök és kozmetikumok értékesítése rendkívül hatékonynak bizonyult az üzletszigetek mellett a különálló márkaboltokban is, valamint a termékek könnyedén beilleszthetők egy már meglévő üzlet (pl. fodrászat, szépségszalon, virág- és ajándéküzletek, stb.) kínálatába is, így hamar és rohamtempóban kezdődhetett meg a márka és a köré épülő hálózat terjeszkedése. A Beauty Cosmetics ennek keretében dolgozta ki és tette elérhetővé franchise és országos mester franchise ajánlatát a környező országok piacain is. Harmadik lehetőségként, a vállalat országos disztribútori lehetőséget is kínál 2012-ben alapított, professzionális kozmetikai termékeket kifejezetten fodrászatok és wellnessközpontok számára kínáló Creme Bar márkájához.

A Beauty Cosmetics 2015-ben már több mint száz franchise partnerrel rendelkezett Lengyelországban, ezért a környező országok piacaira irányította figyelmét, és a csehországi, országos Creme Bar disztribútor megtalálásával már tavaly évvégén kezdetét vehette a nemzetközi expanzió. „Az idei évben Magyarországon és Szlovákiában szeretnénk elindulni” – mondta el egy interjúban Piotr Janczak ügyvezetőigazgató, és hozzátette, hazánkban elsősorban mester franchise átvevőt és országos disztribútort keresnek, de van lehetőség egyéni franchise partnerként, egyetlen helyszín kialakításával is csatlakozni.

A Beauty Cosmetics egyéni franchise partnerei már 4 ezer eurós (kb. 1,25 millió forintos) befektetéssel elindíthatják saját kozmetikum- és parfümüzletüket, míg mester partnerként legalább 10-15 ezer eurós indulótőkével kell rendelkezni. Utóbbi befektetéshez általában még hozzáadódik a további üzletnyitások költsége, valamint az egyéni franchise partnerek felkutatásával és a magyarországi hálózat fejlesztésével járó költségek is. További kiadásként jelenik meg a web-oldal magyarra fordítása, és egy kisebb raktár bérlése.

A Creme Bar márka esetén egy egyszeri, nagyjából 15 ezer eurós befektetésre van szükség, és kulcsfontosságú egy jó értékesítési vezető alkalmazása, valamint felszerelése a megfelelő eszközökkel. „Az országos disztribútornak elegendő tőkével kell rendelkeznie a magyarországi marketingtevékenység és márkafejlesztés fedezésére is, de ezt pontosan majd az ő értékesítési stratégiája határozza meg. Ennek kialakításában szintén támogatjuk őt” – avatott be Janczak úr.

A hálózat mindhárom együttműködési forma esetén biztosít átfogó képzéseket, valamint kifejezetten az adott helyszínre szabott marketing és nyitási támogatást. A franchise partnerek az együttműködés során profitálhatnak a folyamatosan bővülő portfóliót és megújuló termékeket biztosító fejlesztésekből, marketing és értékesítői rendezvényekből, rendszeres partnertalálkozókból és szakmai továbbképzésekből is.

A jövőbeli franchise partnerekkel szemben nem elvárás a szépségápoláshoz kapcsolódó szakmai tapasztalat, hiszen ezt a hátrányt könnyen lefaraghatják a partnerek a hálózat átfogó képzéseinek köszönhetően. „A Beauty Cosmetics franchise rendszerében nincs szükség speciális tudásra vagy készségre, viszont a vállalkozói szellem, az elhivatottság, az igyekezet és a következetesség fontos. A Creme Bar márka esetén pedig olyan partnerrel szeretnénk együtt dolgozni, aki jártas a szépségápolás területén és remek értékesítői vénával rendelkezik” – mondta el az ügyvezetőigazgató.