Továbbra is a gyorséttermek és a szállodák szele fúj
A franchise fogalmát a legtöbben talán valamelyik gyorséttermi koncepcióval társítják, ami nem is csoda, hiszen nincs még egy olyan szegmens a franchise világában, ami – mind forgalmában, mind pedig az egységek/értékesítési pontok számosságában – versenyezni tudna a gyorséttermi ágazattal. Az olyan világhírű fast-food márkák, mint a KFC, a McDonald’s, a Burger King vagy a Subway többtízezer egységgel vannak jelen a világ minden pontján, Amerikától Japánig. Éppen kiterjedtségüknek köszönhetően váltak ezek a hálózatok a franchise globális nagyköveteivé, és járultak hozzá leginkább ennek a nemzetközi piacokon is hatékony modellnek a népszerűsítéséhez. Kétségtelenül ezt támasztja alá a legújabb, a világ legsikeresebb és legglobálisabb franchise hálózatait rangsoroló Top 100 Global Franchises lista.
A FranchiseDirect.com honlapján a közelmúltban közzétett Top 100 Global Franchises 2016 rangsor első 5 pozícióját, az idei évben ismert gyorséttermi láncok foglalják el. Hat év után tért vissza a trónra a McDonald’s (1.), maga mögé utasítva a tavalyi győztes Subway (2.), valamint a KFC (3.), Burger King (4.) és Pizza Hut (5.) gyorséttermi óriásokat is. Összességében 32 fast-food márka végzett a legjobb 100 között, ezzel messze ez a legképviseltebb ágazat a tisztító- és takarító franchise koncepciók (11 márka) és az autóipar (8 márka) előtt.
Találunk viszont 4 szállodaláncot is a 10 legsikeresebb hálózat között, a Wyndham Hotels (7.), az Intercontinental (8.), a Hilton (9.) és a Marriott (10.) lettek ágazatuk kiválóságai. A 7-Eleven (6.) kiskereskedelmi áruházlánc kakukktojásként a hatodik. Érdekesség, bár nem meglepetés, hogy a brit Intercontinental Hotel Group az egyetlen márka a legjobb 10 között, amely nem a franchise őshazájaként számon tartott Egyesült Államokból származik; de a top 20-ban is mindössze 4 nem-amerikai koncepciót találni.
Igaz az Egyesült Államok dominanciája összességében is, a 100 legsikeresebb franchise márka közül 74 amerikai. Érdekesség azonban, hogy vannak az amerikainál gyorsabban fejlődő franchise piaccal rendelkező országok is, és míg 2013-ban mindössze 18 USA-n kívüli hálózat fért fel a százas listára, addig ez a szám idén már 26. Ezeket a márkákat legnagyobb számban Kanada (7 márka), Franciaország (6 márka), Spanyolország (5), Ausztrália (3), Németország (2), valamint Nagy-Britannia, Japán és Svédország (1-1) adják.
A FranchiseDirect.com több mint 5000 franchise rendszert követ nyomon világszerte. Egy hálózat sikerességét olyan tényezők együttese határozza meg, mint az értékesítési pontok száma, a forgalom nagysága, a hálózat stabilitása és növekedése, a nemzetközi expanzió mértéke, a franchise átadóként eltöltött évek száma, a partnereknek nyújtott támogatás mértéke, valamint a környezettudatosság. A 'Top100 Global Franchises' lista 2009 óta jelenik meg minden évben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Husse segítségével az állatszerető vállalkozni vágyóknak is lehetőségük nyílik saját biznisz indítására.
A világszerte több mint 1500 franchise partnerrel rendelkező svéd állateledel márka - a Husse - most hazánkban keresi új partnereit. A hálózat kiválasztotta azokat a településeket, melyekre várják az átvevők jelentkezését!
A világszerte több, mint 1500 franchise partnerrel rendelkező svéd állateledel márka - a Husse - most hazánkban keresi új partnereit. A hálózat kiválasztotta, azokat a településeket, melyekre várják az átvevők jelentkezését!
A Burger King anyacégének vezérigazgatója, Jose Cil tartott előadást, ahol körülírta milyen vezérelvek alapján áraz többek között a Tim Hortons, a Popeye, illetve a Firehouse Subs.
Két új megyében is megtalálta franchise partnerét a Husse. A mindig mozgalmas őszi szezont egy országos rendezvénnyel kezdi a hálózat.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...