Új franchise márka a hazai pékpiaci szegmensben
A 20 saját üzletből álló Pécsváradi Aranycipó 25 év működés után, idén márciustól elérhetővé teszi franchise rendszerét a magyarországi vállalkozók számára. „Az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt a központunkba érkező érdeklődők száma, egyre többen kerestek meg bennünket azzal az igénnyel, hogy szeretnének egy Aranycipó üzletet nyitni. Több üzleti modell áttanulmányozása után a franchise modellt választottuk. Új Aranycipó üzletek nyitása mellett, terveink között szerepel néhány általunk üzemeltetett, sikeresen működő bolt átadása is jövőbeli partnereink számára” – mondta el Büki László, a vállalat franchise igazgatója.
Az Aranycipó üzletek több száz terméket tartalmazó kínálatában mindenki megtalálhatja az ízlésének megfelelőt. Termékpalettájukon az egyedi, hazánkban csak az Aranycipónál készült termékek (pl. König Ludwig kenyér) mellett különleges péksütemények, számos reform, szénhidrátcsökkentett, teljes kiőrlésű lisztből készülő pékáru, valamint – új terméktípusként – gluténmentes, rozsos és magvas termékek is megtalálhatók. A hálózathoz csatlakozó franchise partnerek számára a komoly termékválaszték mellett, átadásra kerül a Pécsváradi Aranycipó által kidolgozott egyedi arculat, valamint a több mint 20 éves üzletviteli tapasztalat is.
A hálózatfejlesztési stratégia értelmében, a tulajdonosok a következő öt évben egy országos lefedettséggel bíró franchise hálózatot kívánnak létrehozni. A hálózat indításával a társaság új piacokat kíván szerezni, és már az idén mintegy 100 millió forintos bevétel-növekedést remél. A működési modellt a vállalat egy egyszeri belépési, illetve rendszeres (havi) franchise díj ellenében adja át. Büki László elmondta, a hálózathoz csatlakozó franchise partnerekre hárul saját boltjuk kialakításának és fenntartásának költsége.
Az 1991-ben alapított, pécsváradi központtal működő társaság jelenleg mintegy négyszáz embert foglalkoztat. Büki László tájékoztatása szerint a péküzemből és kereskedelmi egységekből álló cégcsoport árbevétele 2014-ben 4,8 milliárd, tavaly 3,6 milliárd forint volt. A nettó eredmény 2014-ben 98 millió forint, 2015-ben 35,5 millió forint volt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?