Élőben a franchise expóról

Szerda
2016.03.23.
A franchise nem csak hamburgerekről és ingatlanközvetítőkről szól. Többek közt erről is meggyőződhetünk a 35. párizsi franchise vásáron.
 

A március 20-23. között, 35. alkalommal megrendezésre kerülő Franchise Expo Paris többszáz innovatív franchise koncepciót vonultat fel, melyek között találunk zálogház-, virágüzlet- vagy akár raktárok kiadására szakosodott hálózatokat is. Persze a franchise világában a gasztronómia az uralkodó ágazat, így természetesen lépten-nyomon hamburgerekre, pizzára, bio-élelmiszerekre építő éttermekbe, kávézókba, pékségekbe botlunk. Stand-kialakításukkal és megjelenésükkel kiemelkednek a különleges csokoládét vagy borokat kínáló üzletkoncepciók. Az expóra ellátogatók egyaránt találkozhatnak a fiatal, új márkák és az olyan franchise óriások, mint a KFC vagy a Subway képviselőivel, és beszélhetik át személyesen a franchise partnerré válás részleteit.

Az idei Franchise Expo Paris rendezvényen 450 franchise márka és további 80 kapcsolódó (jogi, pénzügyi, tanácsadói, stb.) szolgáltatást kínáló vállalat vesz részt kiállítóként, és nem csak francia márkák képviseltetik magukat. Tekintettel arra, hogy egy nemzetközi franchise vásárról van szó, az expó remek lehetőséget kínál a külföldi franchise koncepciók szélesebb közönséggel történő megismertetésére is. Idén például különösen Olaszországból, Spanyolországból, az Egyesült Államokból, Dél-Koreából, Brazíliából és Oroszországból érkeztek nagyszámban hálózatok.

A tavalyi évhez hasonlóan, idén is számos nemzetközi divatmárka érkezett a francia fővárosba (az expó kiállítói között találjuk például a Mango, Lee vagy Parfois márkákat), valamint nagy számban vannak jelen idősgondozó koncepciók és tisztító-, takarító hálózatok is. Megfigyelhető azonban néhány jelentősebb változás az európai franchise piaci trendeket illetően. „Amennyire meg tudjuk ítélni, csökkent az érdeklődés a fagyasztott joghurtot értékesítő hálózatok iránt; legalábbis míg tavaly minden sarkon ilyesfajta koncepcióval lehetett találkozni, idén alig egy párral. Emellett szinte teljesen eltűntek az e-cigarettát értékesítő hálózatok, ami a korábbi évekhez képest szintén egy nagy változás” – jelentkezett be a helyszínről az expó egyik médiapartnerének, a PROFIT system munkatársa.  

Meg kell jegyezni, hogy a párizsi franchise expó egy igazán látványos rendezvény. A hálózatok szeretnék a lehető legtöbb érdeklődőnek bemutatni franchise ajánlatukat, és végsősoron minél több új franchise partnert találni. Ahhoz azonban, hogy a márkák hatékonyan tudják felkelteni vállalkozók, befektetők érdeklődését, illetve meggyőzni őket a koncepció egyediségéről, sokszor meg kell, hogy mutassák az üzlet ”igazi arcát”. Így a kiállító éttermek, kávézók, bárok, pékségek körében már-már íratlan szabállyá vált, hogy a kiállító tér gyakorlatilag teljesen megegyezik a valós üzlet kialakításával, de sok ruhaüzlet, patika, szépségszalon vagy élelmiszerlánc is valósághűen rendezi be a standját.

Már hagyománnyá vált a franchise vásáron, hogy évről-évre kihirdetik a legjobb franchise rendszert, amely a francia piacon elérhető. Az idei győztes a Pitaya thai étteremlánc lett, melynek első egysége 2010-ben nyitotta meg kapuját Bordeauxban. Mára a márka nemcsak Franciaország minden szegletébe jutott el, de számos külföldi piacot is meghódított – legutóbb Bangkokban vetette meg a lábát.

A négy napos Franchise Expo Paris az idei évben március 20-án, vasárnap kezdődött. Az előzetes adatok szerint a vásár teljes ideje alatt több mint 35 ezren látogattak el az expóra, amivel ez Európa legnagyobb és legjelentősebb franchise rendezvénye.


népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.