Először nyit Olaszországban a Starbucks

A Starbucks hálózatát az ügyvezető-igazgatói posztot jelenleg is betöltő Howard Schultz alapította, akiben pont egy milánói és veronai üzleti út során született meg a kávézólánc víziója.
Szerda
2016.03.02.
45 évvel ezelőtt a Starbucks vitte el az alapítót inspiráló olasz kávékultúrát az Egyesült Államokba. Most vajon sikerülhet visszavinni az amerikait?
 

A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks közel 70 országban, összesen 24 ezer helyszínen van jelen – a  kávé-behemót frappucino-ja elérhető világszerte, Brazíliától kezdve Kínán át Magyarországig, valamint további, nagyjából kéttucat európai országig. Azonban egy piac mindezidáig hiányzott a hálózat globális lábnyomából, méghozzá az eszpresszó-bárok hazája, Olaszország. Most viszont ez megváltozik, ugyanis a kávézólánc nemrég bejelentette, hogy Antonio Percassi, olasz üzletember 2017 elején megnyitja az első Starbucks kávézót Milánóban, amivel az ikonikus márkát végre elviszi Európa egyik legnagyobb kávéfogyasztó nemzetének.

A franchise licence szerződés értelmében a Percassi csoport lesz a tulajdonosa és üzemeltetője az első kávézóknak Olaszországban. A Bergman városában, Milánóhoz közel székelő vállalatcsoport a tulajdonosa például a Kiko kozmetikum- és sminkmárkának, valamint franchise megállapodása van – több más ruházati- és divatmárka mellett – az amerikai Victoria’s Secret fehérnemű lánccal. A mostani megállapodás pénzügyi részleteit nem közölték.

A kérdés, ami most leginkább foglalkoztatja az elemzőket az, hogy a Starbucks kávékultúrája vajon mennyire passzol majd az olaszok, egyébként kifejezetten közösségi kávézási szokásaihoz, mennyire fogadják majd el a márkát a helyi fogyasztók. Azonban annak ellenére, hogy nagy versenyre kell számítania, a Starbucksnak van néhány trükk a tarsolyában. Például az ingyenes wi-fi nem csak a turistákat vonzza a kávézókba, de az üzleti világban is a Starbucks felé billentheti a mérleg nyelvét. Egy másik előnyt jelenthet az amerikai márka számára az olasz kávézóknál lényegesen hosszabb nyitva tartása.

A Starbucks és a Percassi csoport mester franchise megállapodása teret engedhet az öreg kontinensen a kávéóriás által eddig inkább hanyagolt franchise stratégiának. A Starbucks 2013 végén fordult első ízben a franchise felé Európában, és kezdett bele egy 25 franchise átvevőből álló partnerhálózat kiépítésébe Nagy-Britanniában. Ez a folyamat nagyjából két évig tartott, és ezt követően – a pozitív eredményeknek köszönhetően – Franciaországba költözött át a franchise program. A hálózat folyamatosan vizsgálja, hogy mely piacok kínálhatnak lehetőséget további franchise partnerek bevonásához.


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.