Ismét az Apple a legértékesebb
A brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat minden évben Global 500 riportjában rangsorolja a világ legjobb márkáit annak érdekében, hogy megállapítsa melyek közülük a legerőteljesebbek és melyek a legértékesebbek. A rangsor összeállításánál olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint az ismertség, márkahűség, promóció, marketing befektetés, az alkalmazottak elégedettsége és a vállalati reputáció, megítélés. Az idei évben a világ legértékesebb márkája – immáron zsinórban második alkalommal – az Apple lett; a tech-óriás márkaértéke 14 százalékkal nőtt a tavalyi évben képest, köszönhetően az iPhone 6 és az iPhone 6s sikerének. A 145,9 milliárd dolláros márkaértékű Apple mögött a Google a második 94,2 milliárd dollárral, amely 22,8 százalékos márkaérték növekedést ért el az előző évhez képest.
Tavaly a "Star Wars - Az ébredő Erő" film sikerének köszönhetően a Disney szerezte meg a világ "legerőteljesebb márkája" címet. A hollywoodi vállalat a lehetséges 100 pontból 92-őt ért el a szubjektív "Brand Strength Index (BSI)" értékelésben. A Disney 31,6 milliárd dollárral összességében 24. a 2016-os márkaérték-ranglistán.
A Global 500 riport betekintést ad abba is, hogy mely márkák voltak 2015 legnagyobb nyertesei és vesztesei:
- az Apple két egymást követő évben is az élen tudott végezni;
- a Google ért oda idén a második helyre, a dobogó alsó fokára taszítva ezzel a Samsungot;
- az Amazon 4 helyet előre lépve tudta elfoglalni a 4. helyet, megelőzve ezzel az 5. Microsoftot;
- a hatodik helyen álló Verizon 59,8 milliárd dollárral a világ legértékesebb távközlési márkája. Ágazatából még az AT&T szerepel az első 10 között 58,8 milliárd dollárral a hetedik, valamint a China Mobile 47,7 milliárd dollárral a kilencedik helyen;
- nemmeglepő módon a Volkswagen márkaértéke 12 milliárd dollárral csökkent a tavalyi dízelbotrány következtében. Így az idei lista egyik legnagyobb vesztese a német márka, a 18. helyről az 57. helyre-re esett vissza;
- a 10 leggyorsabban fejlődő márka közül 4 kínai;
- a Deutsche Telekom 33,2 milliárd dolláros márkaértékkel a távközlési cégek világranglistáján a negyedik legnagyobb, az európai távközlési ranglistán pedig a legnagyobb a 27,8 milliárd dolláros Vodafone és a 19,1 milliárd dolláros Orange előtt.
A teljes Global 500 riport megtekinthető kattintás után.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...