Ismét az Apple a legértékesebb

A Top10 legértékesebb márka két legnagyobb nyertese a Google (amelyet 2012 óta tartott a 3. helyen a Samsung), valamint – a tavalyhoz képest 4 helyet előre ugró, ezzel pedig már a Microsoftot is maga mögé utasító – Amazon.
Csütörtök
18.02.2016
A Disney a legerőteljesebb, az Apple pedig a legértékesebb márka a világon a Brand Finance idei Global 500 ranglistája szerint.
 

A brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat minden évben Global 500 riportjában rangsorolja a világ legjobb márkáit annak érdekében, hogy megállapítsa melyek közülük a legerőteljesebbek és melyek a legértékesebbek. A rangsor összeállításánál olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint az ismertség, márkahűség, promóció, marketing befektetés, az alkalmazottak elégedettsége és a vállalati reputáció, megítélés. Az idei évben a világ legértékesebb márkája – immáron zsinórban második alkalommal – az Apple lett; a tech-óriás márkaértéke 14 százalékkal nőtt a tavalyi évben képest, köszönhetően az iPhone 6 és az iPhone 6s sikerének. A 145,9 milliárd dolláros márkaértékű Apple mögött a Google a második 94,2 milliárd dollárral, amely 22,8 százalékos márkaérték növekedést ért el az előző évhez képest.

Tavaly a "Star Wars - Az ébredő Erő" film sikerének köszönhetően a Disney szerezte meg a világ "legerőteljesebb márkája" címet. A hollywoodi vállalat a lehetséges 100 pontból 92-őt ért el a szubjektív "Brand Strength Index (BSI)" értékelésben. A Disney 31,6 milliárd dollárral összességében 24. a 2016-os márkaérték-ranglistán.

A Global 500 riport betekintést ad abba is, hogy mely márkák voltak 2015 legnagyobb nyertesei és vesztesei:

  • az Apple két egymást követő évben is az élen tudott végezni;
  • a Google ért oda idén a második helyre, a dobogó alsó fokára taszítva ezzel a Samsungot;
  • az Amazon 4 helyet előre lépve tudta elfoglalni a 4. helyet, megelőzve ezzel az 5. Microsoftot;
  • a hatodik helyen álló Verizon 59,8 milliárd dollárral a világ legértékesebb távközlési márkája. Ágazatából még az AT&T szerepel az első 10 között 58,8 milliárd dollárral a hetedik, valamint a China Mobile 47,7 milliárd dollárral a kilencedik helyen;
  • nemmeglepő módon a Volkswagen márkaértéke 12 milliárd dollárral csökkent a tavalyi dízelbotrány következtében. Így az idei lista egyik legnagyobb vesztese a német márka, a 18. helyről az 57. helyre-re esett vissza;
  • a 10 leggyorsabban fejlődő márka közül 4 kínai;
  • a Deutsche Telekom 33,2 milliárd dolláros márkaértékkel a távközlési cégek világranglistáján a negyedik legnagyobb, az európai távközlési ranglistán pedig a legnagyobb a 27,8 milliárd dolláros Vodafone és a 19,1 milliárd dolláros Orange előtt.


A teljes Global 500 riport megtekinthető kattintás után


népszerű a fórumban

Még nem kelt el a Dairy Queen

This is a really very interesting post. I found lots of interesting information form your site. I really like the post and I love to read your post. Keep doing a great work. I...

5 hozzászólás
utolsó 10.08.2018
Még nem kelt el a Dairy Queen

This is a really very interesting post. I found lots of interesting information form your site. I really like the post and I love to read your post. Keep doing a great work. I...

5 hozzászólás
utolsó 10.08.2018
Franchise trendek 2013-ban

Én ezt ajánlom minden franchise tulajdonosnak: http://vendeglatoprogram.com/termekek/franchise-rendszer Sokkal könnyebb lesz vele a franchise üzletek kezelése.

1 hozzászólás
utolsó 04.02.2016
Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 26.10.2014
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 12.07.2014
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 01.07.2014
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 14.12.2013
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 08.12.2013